Uus skandaal: Lõuna-Korea avastas Volkswageni ulatusliku petuskeemi (1)

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswageni autod Saksamaal asuvas tarnekeskuses.
Volkswageni autod Saksamaal asuvas tarnekeskuses. Foto: SCANPIX

Lõuna-Korea võimud süüdistavad Saksamaa autotootjat Volkswagen kümnete mudelite emissiooni- ning müranäitajate võltsimises, kirjutab Autocar kohalikule väljaandele Yonhapnews toetudes.

Süüdistuse kohaselt esitas Volkswageni kohalik üksus Lõuna-Korea ametkondadele 2010. aasta augustist kuni eelmise aasta veebruarini kokku 37 moonutatud andmetega emissiooni- ja müranäitajate ning pardadiagnostika raportit.

Nimelt peavad Lõuna-Korea seaduste järgi kõik imporditud autod saama enne müüki jõudmist riikliku keskkonnainstituudi (NIER) heakskiidu. Väidetavalt saatis Volkswagen instituudile aga uute mudelite raportite pähe juba olemasolevate mudelite raportid.

Kokku puudutab probleem 26 mudelit, teiste hulgas mainiti ka populaarset väikeautot Golf 2.0 GTD ning Audi tippmudelit RS7.

Süüdistajad kahtlustavad, et Saksamaa autotootja võltsis raporteid eesmärgiga kiirendada uute mudelite kohalikule turule jõudmist, samuti aitasid madalamad näitajad vähendada sõidukite hinda.

Hiljuti konfiskeeris Lõuna-Korea prokuratuur ettevõtte kohalikult üksuselt Audi Volkswagen Korea kokku 956 sõidukit, mis olid jõudnud selle Pyeongtaekis asuvasse tarne-eelsesse inspektsioonikeskusesse. Uurimise tulemusena selgus, et 606 sõidukit neist olid imporditud ilma, et nende tegelikud näitajad oleks saanud NIERi heakskiidu.

Tegu on järjekordse hoobiga Volkswageni mainele. Eelmisel aastal lahvatas ulatuslik skandaal, kuna selgus, et Saksamaa autotootja oli võltsinud aastaid miljonite diiselmootoriga autode heitgaasinäitajaid. Kui Euroopas suutis Volkswagen jõuda kokkuleppele, millega kutsutakse autod parandustöödeks tagasi teenindusse, siis USAs ootab ettevõttet ilmselt hiigeltrahv ning võib juhtuda, et tootja peab petetud klientidelt tagasi ostma kuni pool miljonit autot.

Lõuna-Korea võimud ei ole samuti Volkswageni vastu armulikkust üles näidanud. Eelmise nädala teisipäeval lükkas keskkonnaministeerium tagasi ettevõtte plaani kutsuda võltsitud näitajatega autod teenindusse tagasi, kuna autotootja ei olnud nõus tunnistama, et kasutas testide petmiseks spetsiaalset seadet. Ministeerium lükkas jaanuaris ja märtsis tagasi ka Volkswageni kaks varasemat tagasikutsumisplaani ning lisaks 12,3 miljoni dollarini ulatuvale trahvile plaanitakse esitada Volkswageni kohalikele juhtidele kriminaalsüüdistus.

Käesoleval nädalal peaks Lõuna-Korea esitama Volkswagenile ka uut võltsimisskandaali puudutava süüdistuse.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles