Ärge kuulsusi reklaami palgake!

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiger Woods
Tiger Woods Foto: Reuters/ScanPix

Kas usute, et kuulsate inimeste  abil õnnestub teil tooteid ja teenuseid paremini müüa? Eksite. Ace Metrixi uuringu tulemused näitavad, et kuulsused ei aita toodete müügile kaasa, pigem võivad nad müügiedu isegi kahjustada.

Ace Metrix analüüsis uuringu käigus eelmise aasta 11 kuu jooksul avaldatud reklaame ning avastas, et  viiendikul neist oli reklaamiedule negatiivne mõju. Kõige suuremat kahju tegi üllatuslikult golfiäss Tiger Woods. Tema Nike reklaami «Kas sa õppisid midagi?» efektiivsus osutus 30 protsendi võrra vähem efektiivseks. Ad Age hinnangul oli reklaami viga selles, et keskenduti Tiger Woodsi vigadele, mitte Nike toodetele.

Ebaefektiivseks osutus ka Lance Armstrong oma Lance raadio reklaamis «Emotsioonideta».

Forbes kirjutab, et täna suudab tarbija ostukäitumist mõjutada pigem keegi nende lähedasest sotsiaalsest keskkonnast, mitte kuulsus. Tarbija on informeeritud, hea ajakasutusega ning talle on raske muljet avaldada. Neid suudab mõjutada vaid selline reklaam, mis kannab olulist infot ning millel on tarbija jaoks tähtsus. «Tarbija ei taha, et talle keegi midagi peale surub, olgu see siis kasvõi kuulsus,» tõdeb majandusajakiri.

Kui ettevõtted uuringu tulemustest õppust võtavad, siis võib sellel olla kuulsuste teenimisvõimele tõsine mõju. Nimelt kasseerivad tuntud näod nagu näiteks näitlejanna  Scarlett Johannson ning jalgpallur David Beckham reklaamituludelt vähemalt sama suured summad kui oma põhitööst, kirjutab Forbes.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles