Piret Mürk-Dubout: olen TeliaSonera tippjuhtkonnas esimene välismaalane

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piret Mürk-Dubout
Piret Mürk-Dubout Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

Esmaspäeval alustab senine EMT turundusdirektor Piret Mürk-Dubout (40) tööd TeliaSonera äriarenduse viitsepresidendina Stockholmis. Tema vastutusalaks selles suures telekommunikatsiooni ettevõttes saab turundus, klienditeenindus ja müük jaekettides.

Intervjuus E24-le rääkis Piret Mürk-Dubout heade ärilahenduste leidmisest, oma soovidest seoses Stockholmi linnaga ja samuti sellest, millega tegeleb tema prantslasest abikaasa.

Piret, kuidas tunnete, kas saate minna uuele töökohale vastu enesekindlalt? Kas Elionist ja EMTst saadud kogemustepagas on Teile heaks abiks?

Vaadake, ega ühelgi uuel ametikohal ei kujuta päris täpselt ette, missugused teemad esimesena lauda tulevad. Üldsuunad ja fookused on loomulikult juba paigas.

Hinnang minu kogemustele telekommunikatsiooni sektoris, ma julgen öelda, on päris rahuldav.

Aga õppida on ju võimalik igas ametis ja areneda, sest uuel ametikohal tulevad ka uued väljakutsed.

Kui küsite, kas mul on sees piisavalt julgust, kas ma saan hakkama, siis usun, et saan (naerab).

Mida tooksite välja tööst Elionis ja EMTs, mis on head peatükid kogemustepagasis?

Mul on õnnestunud olla telekommunikatsiooni valdkonna jaoks üsna olulistel ja keerulistel hetkedel otsustuste juures ja neid ka ise teha.

Esimene neist on kindlasti kogu Elioni äristrateegia ja tooteportfelli ülevaatamine, mis tipnes Eesti Telefoni rebrändimisega Elioniks. See oli üks päris oluline ja tulevikuteed rajav protsess.

Teiseks kindlasti mobiilivaldkonnas numbriliikuvuse jõustumine. Kui reeglina turuliidrid kaotavad seeläbi üsna palju oma turuosa, ja võib-olla Euroopas turuliidrid ei olnud valmistunud selleks protsessiks, siis EMT oli üks turuliidritest, kel õnnestus sellest protsessist turuosa juurde võita.

Säästubrändi Diil lansseerimine, kogu selle kontseptsiooni väljatöötamine. Unikaalse, paindliku ja klientide poolt väga hästi vastu võetud pakkumistesüsteemi Minu EMT kontseptsiooni lansseerimine turuliidrite jaoks üsna keerulisel majanduslanguse ajal – need on väikesed killud minu tegemistest telekommunikatsiooni alal Eestis.

Olen väga õnnelik ja tunnen väga suurt austust kõigi nende tiimide suhtes, kellega koos oleme neid lahendusi leidnud. Eks need ole lisanud minu kogemustepagasisse kaalu.

Hakate uues ametis tegelema klienditeeninduse ja turundusega erinevatel TeliaSonera turgudel: Rootsis, Soomes, Eestis, Leedus, Norras ja Taanis. Ilmselt on riigiti ja rahvuseti klientide ootused üsnagi erinevad.

Kindlasti. Turud on erinevad ja ka klientide käitumine ning ootused. Nimetasite turundust ja klienditeenindust, tegelikult lisandub sinna ka müük ja kogu jaekettide valdkond kuues riigis, samuti era- ja ärikliendi strateegiate kujundamine.

Ja ka selline parimate kogemuste, õppetundide, miks mitte ka läbikukkumiste pagasi koondamine nende kuue riigi peale. See saaks olema selline hea kogemuste ja benchmark`ide infopank. Ja peamine, kui tulevad uued ideed ja algatused, siis nende läbianalüüsimine ärimudelina.

Kasutasite väljendit benchmark, see tähendab täpsemalt mida?

See on inglise keeles termin võrdluse baasandmete kohta, äris sageli kasutatav «konkurentsianalüüsi» kontekstis. Vabandust, telekommunikatsiooni sektoris on palju ingliskeelseid termineid.

Kindlasti on klientide ootused ja meie enda TeliaSonera segmentide suurused riigiti äärmiselt erinevad.

Näiteks Leedu turul on väga palju kõnekaardikliente, Soomes on neid vaid paari protsendi ulatuses. Taani ja Norra inimesed eelistavad reeglina palju enam lepingulist suhet oma operaatoriga.

Kui räägite kogemuse koondamisest, tundub, et tegu on päris matemaatilise tööga, et infot organiseerida.

On küll. Eks ma hakkan tööle päris suurte infomassiividega. Sealt tuleb leida õiged lahendused, mis toimivad ja mis mitte.

Aga ma loodan ka oma väga heale tiimile, ma ei ole ju üksinda. Täna on mul tiimis juba olemas müügipealik, teeninduse pealik, otsin veel hetkel erakliendi segmendi ja ärikliendi segmendi juhte.

Arvan..., kui kasutada jällegi ingliskeelset väljendit one size does`n`t fit all (üks suurus  ei sobi kõigile – T.L.), siis on see ütlus uues positsioonis väga õigel kohal. Sest on riike, kus TeliaSonera on challangeri`i ehk väljakutsuja rollis, nagu Eestis on olnud klassikaliselt Tele 2.

Eesti ja Rootsi on näiteks riigid, kus TeliaSonera Grupp on selgelt turuliidri positsioonis. Erinevad positsioonid nõuavad juba iseenesest erinevaid lahendusi.

TeliaSonera on valmis paindlikuks lähenemiseks?

Ma usun küll. Nii kogu TeliaSonera Grupi juhtkond, kui ka mina oma põhitööna peame leidma selliseid valdkondi, kus on võimalik sünergiaid saavutada ja kus tsentraliseerimine toob pigem kasu. Ja me peame väga selgelt aru saama valdkondadest, kus see pigem kahju toob.

See on tõesti väga huvitav. Sooviks küsida ka olmelise ja inimliku poole pealt. Kas Teil on eluase Stockholmis juba välja vaadatud?

Jaa, korter on olemas, lapse jaoks on kõik vajalik muretsetud.

Mis laadi linnaosas see korter asub?

See korter asub üsna Stockholmi südalinnas, mitte väga kaugel minu töökohast. Töökoht asub päris Stockholmi südames, Stureplan 8 on see aadress, kus on TeliaSonera peakorter. Ütleme nii, et 5-6 metroopeatuse kaugusel minu Stockholmi kodust.

Teid kuulates tekkis mul küsimus, kas EMT peamaja aadressinumber pole samuti mitte 8?

Ei ole! 16, korrutada kahega, aga peaaegu (naerab).

Olete mõelnud ka vaba aja veetmise võimaluste peale Rootsis? Suusakeskused, ooperiteater?

Kindlasti tahaks õppida kõigepealt sügavamalt rootsi keelt, olen õppinud taani keelt ülikoolis ja Taanis töötanud. Eks tuleb selle kallal  kõvasti tööd teha.

Õppida selgeks Stockholmi linn ja võimalused seal lapsega aega veeta. See on mu prioriteet number üks, leida üles need parimad kohad, kus oleks vahva olla koos oma väikese pojaga.

Ja kindlasti leida endale ka meelistegevusalad, sest eks siin elus peab kõik tasakaalus olema.

Mõtlesime siin E24s ja päris välja ei mõelnud, kes peitub Teie perekonnanime Dubout taga?

Minu abikaasa on Prantsuse Vabariigi kodanik, nii et see on prantsuse nimi. Eks ma selle tõttu olen alles jätnud ka oma ilusa eestikeelse nime Mürk, et kõik väga keeruline ei oleks.

Prantsusmaal hääldatakse seda nime «dübuu». Nii et minu abikaasa on prantslane, me elame kahe riigi vahel ja tema sõidab rohkem kui mina.

Mis alal tema tegutseb?

Oleme oma tegevusaladelt üsna erinevad inimesed. Minu abikaasa on regionaalparlamendi saadik Prantsusmaa põhjaregioonis ja muusikapedagoog.

Eesti ärikultuurile ja ärikeskkonnale on tõesti suur asi, kui keegi meie omadest asub tööle rahvusvahelise firma tippjuhtkonda. Kujutan ette, et Teil on uhke tunne selles suhtes ka?

Ma arvan, et see on tunnustus EMT saavutustele ja positsioonile sellel turul. Kindlasti ma olen väga tänulik, nii turundusdirektorina kui EMT juhatuse liikmena, et olen aastaid saanud nende kompetentsete tiimide liige olla. Olen tänulik ka oma leidlikule ja nutikale turundustiimile siin Eestis.

Jah, ma arvan, et saan ka midagi teha Eesti telekommunikatsiooni jaoks selles uues positsioonis rohkemat, kui ma siin teha saaksin. Ja julgen arvata, et tuleb ka see töö ära proovida, sest eestlased saavad ju igal pool hakkama. Ma olen TeliaSonera mobiiliüksuse asepresidentide tasemel esimene eestlane, õigemini esimene välismaalane, kes pole Rootsi kodanik.

Suur aitäh intervjuu eest ja kõike head uuel eluetapil!

Suur-suur tänu ja eks ma kunagi ju loodan Eestisse ikka tagasi jõuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles