Raudteeforumil osalenud Vähi kritiseeris Kaljuranda (2)

Jelena Poverina
, venekeelse Postimehe reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiit Vähi Venemaa raudteefoorumil Sotšis mullu juunis.
Tiit Vähi.

lt/Foto LIIS TREIMANN/POSTIMEES
Tiit Vähi Venemaa raudteefoorumil Sotšis mullu juunis. Tiit Vähi. lt/Foto LIIS TREIMANN/POSTIMEES Foto: Liis Treimann
  • Euroopa ja Venemaa vahelistes suhetes pole lähiajal normaliseerumist loota.
  • Venemaa Raudteede asepresident kinnitas Postimehele, et ei seo äri poliitikaga.
  • Venemaa sadamatesse on venelastel kaupa lähemale ja odavam vedada.

Soome ja Prantsusmaa raudteejuhid ootavad Ukraina ründamise tõttu Venemaale kehtestatud sanktsioonide tühistamist, teatas Sotšis Venemaa raudteefoorumil osalenud endine peaminister ja Sillamäe sadama suuromanik Tiit Vähi.

«Arvan, et lõputute juttudega Venemaa-poolsest sõjalisest sissetungist ja jätkuva relvastumisega me ei muuda midagi paremaks,» rääkis Vähi. «Erinevalt Marina Kaljurannast, kes kahtles Euroopa Komisjoni presidendi Jean-Claude Junkceri Peterburi visiidi eesmärgipärasuses, arvan mina, et Venemaa partneritega tuleb kohtumisi jätkata.»

Euroopa Liidu ja Venemaa vahelistes suhetes pole Vähi hinnangul lähiajal kiiret normaliseerumist loota. Kuid suurettevõtja tõdes, et kohtas Venemaa raudteeringkondades küllaltki positiivset suhtumist Eestisse.

«Raudteede esindajad ei taha enam rääkida poliitikast, täna on kõne all üksnes äri,» selgitas Vähi. «Näiteks Soome ja Prantsusmaa raudteede juhid teatasid Sotšis, et ootavad sanktsioonide kaotamist. Saksamaa kontserni Siemensi esindajad on samuti häälestatud aktiivsele koostööle.»

Venemaa Raudteede asepresident Anatoli Krasnošek rääkis Postimehele, et tema ettevõte ei seo omavahel äri ja poliitikat ning on asunud nii Eestisse kui ka Lätisse suunduvat raudteelõiku remontima.

«Kaubavedu meie maade vahel langes üle 15 protsendi, kuid minu arvates pole meie selles süüdi,» selgitas Krasnošek. «Import ja eksport vähenevad. Täna valib klient, kuhu on tal kasulik kaupa vedada. Peamine langus toimus vedellastiga, mida on kasulikum vedada Venemaa sadamatesse: lähemal ja odavam.»

Venemaa Raudteed korraldab enda poolt kontrollitava raudteepolügooni osalisetele igal aastal suurfoorumi «Strateegiline partnerlus 1520». Foorumil osalevad sama tehnoloogia ja standardite põhjal tegutsevasse taristusse kuuluvad riigid Soomest kuni Mongooliani.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles