Brexiti referendumil on kaalul küsitlusfirmade au

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PA Wire/Press Association Images

Peatselt toimuv «väljume või jääme» rahvahääletus tõotab kujuneda parajaks proovikiviks Briti küsitlusfirmadele, mis viimaste parlamendivalimiste puhul piinlikult põrusid.

Mäletatavasti võitis David Cameron parlamendis enamuse, samal ajal kui uuringud viimase minutini tooridele ja konservatiividele fotofinišit kuulutasid.

Firmad väidavad, et on nüüdseks oma metoodikat muutnud, kirjutab The Wall Street Journal. Nad rõhutavad, et maikuiste kohalike valimistega läks täpsemini.

Siiski saab praegustest segastest küsitlustulemustest järeldada vaid seda, et uuringufirmadel on arenguruumi veel palju.

Eriti silmatorkavad on erinevused online ja telefonitsi tehtavate intervjuude tulemuste vahel.

«Kui küsitlused 23. juunil ekslikuks osutuvad, saab tööstusharu niigi räsitud reputatsioon järjekordse hoobi,» ütles Kenti ülikooli politoloog ja rahvusvaheliste suhete professor Matthew Goodwin. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles