Parim koolinoorte äriidee on nutikas jalgratas

FOTO: SCANPIX

Koolinoorte äriideede konkursi võitis Pärnumaa meeskonna idee «Jalgratas Nutikaks» ehk jalgrattale paigaldatav seade, mis võimaldaks telefoni sõidu ajal laadida.

TTÜ innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory tunnustati eile koolinoorte äriideede konkursi «Bright Minds» parimaid ideid. Oma plaane, mille hulgas oli näiteks veekvaliteeti mõõtev pudel, tagurduskaamera vanematele autodele, seljakott, mis sisaldaks kriisiolukordadeks vajalikku inventari jpm, tutvustas 20 meeskonda üle Eesti.

Žürii tunnustas võiduideed erinevate asjaolude eest – ühelt poolt on tegemist suurepärase inseneeria valdkonna lahendusega, teisalt aga ka tervist edendava tegevusega. Noored ise olid sõnatud ja laususid, et poleks osanud esimest korda konkursil osaledes nii edukat tulemust oodata. «Võimas tunne on,» võtsid nad oma emotsiooni kokku.

Teise koha ja ühtlasi noorimate osalejate eriauhinna TTÜ Mektory poolt pälvis Viljandimaa võistkond oma ideega «EZOffice», kelle äriplaan on samuti inseneeria valdkonnast: valmistada taaskasutatud materjalidest heli summutav töölaud.

Kolmandale kohale jäi Järvamaa tiim äriideega «Plentier Jope», mis seisneb temperatuuri reguleerida võimaldavas jopes, millega saaks sarnaselt esikohaga – telefoni laadida.

Auhinnafondi on välja pannud Swedbank, Tallinna Ettevõtlusamet ning TTÜ Mektory. Kolmele parimale avaneb võimalus külastada Aalto Design Factoryt ja sealset Startup Sauna Soomes. Lisaks saavad esikolmik rahalise preemia vastavalt 1500, 1200 ja 1000 eurot.

TTÜ Mektory koera Jacki poolt välja pandud eriauhinna sai Viljandimaa võistkond plaaniga «RaiseADog». Noorte äriidee seisnes koera tervist jälgida võimaldavas rakenduses ja kaelarihmas. Rakendus aitab koerale koostada päevakava ja toitumissoovitusi.

Lisaks anti välja ka kaks publiku lemmiku auhinda: esimene neist «Plentier Jopele»  ja teine Saaremaa võistkonnale «FitIn», kelle planeeritav rakendus aitaks võõrriiki elama minnes õppida selle riigi keelt, kultuuri, seaduseid ja kombeid. Eriauhinnad pani välja Swedbank.

Eelnes koolitus

Enne reaalsete ideede kirjapanemist läbisid viie maakonna noored põhjaliku koolitusprogrammi, kus õpilasi juhendati tootearenduse, turu-uurimise ja konkurentsianalüüsi tegemisel. Samuti räägiti meeskondade loomise ja rollide jaotamise olulisusest ning jagati nõuandeid, kuidas oma ideed investoritele maha müüa. Et pilootprogramm oodatust edukamalt käivitus, plaanitakse järgmisel aastal konkurssi üle-Eestiliseks laiendada.

Konkursil olid oma ideedega esindatud koolinoorte võistkonnad nii Harju-, Lääne-, Saare-, Järva-, Viljandi- kui ka Pärnumaalt. Konkursi eesmärgiks ei olnud konkreetselt õpilasfirmade ega start-up ettevõtete loomine, kuid potentsiaalikamatel ideedel on tulevikus kindlasti võimalik edasi liikuda mitmetele idufirmadele suunatud konkurssidele.

Tagasi üles