Kuus viisi efektiivsuse ja tähelepanu suurendamiseks

FOTO: SCANPIX

Ärimaailm liigub kiiresti ning kogu aeg ühtlaselt heal tasemel töötamine nõuab tähelepanu ja selle teadlikku suunamist, kirjutab Entrepreneur

Määra oma eesmärgid ning sea ülesanded vastavalt

Esimene samm on kujutleda, mida sa tahad saavutada. Mõistmine, miks sa midagi teed ja mida sa selle abil saavutada soovid, lisab sinu mõtetele selgust. Oluline on eesmärgid üles kirjutada.

Võta aeg maha

Sihilikult rahulikult tegutsemine lubab sul pühendada käesolevale toimingule rohkem tähelepanu. Oluline on hoida asajd lihtsad ning liikuda edasi tempos, mis lubab sul tähelepanu hoida.

Alista pessimism

Negatiivsed mõtted vähendavad sinu vaimset võimekust. Kui su mõte tegeleb ähvarduste, nõudmiste ning vastuoluliste mõtetega, on tulemuste saavutamine raskem.

Püüa meenutada oma põhiväärtusi ja neid omadusi, mille eest sa endale tänulik oled. Rahulikult hingamine ning liigutamine aitavad sul negatiivsete mõtetega toime tulla.

Harjuta tähelepanu hoidmist

Kui sa hoiad oma tähelepanu ühel mõttel ja teed seda teatud ajavahemike tagant, arendad sa tähelepanuvõimet. Inimese võime tähelepanu hoida on piiratud. Ning kui sa pühendad millelegi vähem kui 100 protsenti oma tähelepanust, sinu võimekus ülesandega oma võimete kohaselt toime tulla kahaneb.

Tee asjad kohe ära

Uuringud hindavad, et 15 protsenti inimestest lükkab kogu aeg asju edasi. See põhjustab probleeme mitmel põhjusel. Lõpetamata ülesanne tekitab vaimset pinget see ära teha, vähendades sinu võimet millelegi muule keskenduda. Lisaks tekitab madalat enesehinnangut see, et sa asju kohe ette ei võta.

Loo ise endale tähtaegu, planeeri asju ette ja murra suurem ülesanne mitmeks väiksemaks jupiks.

Keskendu lõpptulemusele

Tähelepanu aitab hoida see, kui sa tead, kuhu projekt liigub. Arusaamine, mida sa töölt ootab, aitab sul seda paremini ära teha ning annab juurde vastupidamist.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles