Hiina tootja: iga neljas Eestis müüdud mobiil on peagi meilt (2)

Aivar Pau
, tech journalist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Yan Fei, Huawei CBG Baltic direktor
Yan Fei, Huawei CBG Baltic direktor Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Hiina mobiilitootjad on jõudnud koguni kolme esindajaga maailma mobiilimüügi TOPP 5 sekka ning ka Eestis näitavad kasvunumbrid agressiivset kasvu.

Turuosalt hetkel nii Eestis kui maailmas kolmandal kohal oleva Huawei tarbijatoodete äri Baltimaade juht Yan Fei sõnul ollakse selle äris veel üsna noored, kuid sarnaselt üle maailma on Eestiski tööle pandud oma marketingitiimid ja suhtlus kohaliku turuga käima lükatud.

«Veel kaks aastat tagasi ei olnud poodides sisuliselt üldse Huawei tooteid näha. Me pidime nähtavaks saama, mobiilide turuosa oli siin siin vaid viis protsenti. Pidime turule teadma andma, mis on üldse Huawei ja milliseid tarbijatele mõeldud tooteid me pakume,» ütles Yan Fei.

Eesti mobiiliäris on selle Hiina tootja turuosaks nüüd juba 20 protsenti, Lätis 18 protsenti ja Leedus 9,9 protsenti.

«Progress on olnud üsna suur, ma arvan. Me liigume õiges suunas. Samas pole uue tulijana meie turuosa veel eriti stabiilne ja just selle saavutamist pean suurimaks väljakutseks lähiaastatel. Loodame kolme riigi keskmise turuosana säilitada sel aastal 15 protsenti ja jõuda järgmisel aastal 20-25 protsendini,» sõnas Yan ja lisas, et käesoleva aasta käibeprognoos on ettevõttel Baltimaades 75 miljonit eurot.

Miks ikkagi on Hiina mobiilide turuosa teinud maailmas hüppelise kasvu - näeme maailma turuosade TOP5-s koguni kolem Hiina kaubamärki?

«Ma arvan, et põhjus peitub oskuses arvestada turu ootustega - ostjaid ja mobiilioperaatoreid kuulata ja kuulduga arvestada. Teiseks oluliseks põhjuseks Huawei vaatenurgast on, et me toodame ise oma seadmete jaoks olulist võtmetehnoloogiat - ma arvan, et oleme näiteks üks suurimad protsessoritootjad (Huawei toodab Kirini kiipe - toim.). See on oluline faktor püsimaks elus turul, kus me näeme palju tootjaid, kes panevad lihtsalt teiste toodetud tehnoloogiast telefone kokku. Arvan, et ainuüksi Hiinas on selliseid tootjaid viie aasta pärast sadakond, kuid pikas perspektiivis kaovad nad turult,» ütles Yan.

Mis puutub trendidesse suhtlemisviiside maailmas, siis leiab ka Yan Fei, et üle mobiilivõrgu peetavate kõnede hulk väheneb märgatavalt ja kasvab internetipõhiste kõnede ja sõnumite vahetamine. Kõik rakendused liiguvad vajavad internetti, ilma selleta ei tee enam midagi.

Teine oluline trend on loomulikult pildistamise kvaliteet ja just seepärast alustas Huawei hiljuti koostööd kaameratootjaga Leica. Selle Saksamaa tootja kaamerad tulevad kaasa ka osade teiste uute mobiilimudelitega.

«Kõik muutub väga kiiresti ja väga raske on ennustada, mis juhtub kolme kuni viie aasta pärast. Tutvustasime äsja isegi oma virtuaalreaalsuse lahendusi.,» märkis ta.

Baltimaade turul ollakse hetkel mobiiltelefonidega, nutikellade, tahvelarvutite ja internetiseadmetega. «Eesti turg on muidugi väga väike, jätkame siia turule investeerimist,» lubas Yan.

Kolme Hiina mobiiltelefonitootja Huawei, Oppo ja Xiaomi turuosa oli esimeses kvartalis kokku 17 protsenti. Sealhulgas Oppo müük suurenes 145 protsenti. Aasta varem oli nende turuosa 11 protsenti. Turuliidrid olid endiselt Samsung 23 protsendi ja Apple 15 protsendiga. Kokku müüdi maailmas esimeses kvartalis nutitelefone 349 miljonit, aastaga kasvas see 3,9 protsenti.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles