Forbes reastab kümme soovitust kuidas olla parem juht ja motiveerida oma töötajaid paremate tulemuste saamiseks.
Kümme võimsat viisi kuidas oma töötajaid motiveerida
Loo oma töötajale raamistik
Vastupidiselt traditsioonilisele tarkusele, raamid ei pidurda meeskonnaliikmeid vaid julgustavad neid. Loo raamistik nii, et töötaja saaks teha ise oma otsuseid. Niiviisi annad neile tegelikult suurema vabaduse tegutseda.
Näiteks kui sa lubad klienditeenidajal kulutada oma nägemuse järgi kuni 20 protsenti kliendi aastamaksust kliendi rahulolu tagamiseks siis sa võimaldad klienditeenindajal lahendada iseseisvalt probleeme ilma juhiga konsulteerimata.
Kuula intensiivselt
Liiga paljud juhid suunavad oma töötajaid rääkima asjadest mida nad ise kuulda tahavad. «Ütle mulle, et me tabasime oma müügi sihtmärki.» Palju targem on aga kuulata tõde ja muuta oma käitumistaktikat sellele vastavalt.
Usu oma töötajatesse
Parimad juhid saavad märkimisväärseid tulemusi tavalistelt inimestelt. Kui sa ootad, et su meeskond koosneks superstaaridest siis jääd sa seda igavesti ootama. Avasta parem igaühe tugevused ja leia viise kuidas inimesed üksteist toetada saavad. Too inimesed kokku, et üksteist julgustada ja toetada. Ning usu 100 protsendiliselt nende ühisesse partnerlusse ja koostöösse.
Andesta vigu
Kui su meeskond ei tee vigu siis nad ei proovi küündida piisavalt kõrgele. Kui sa aga karistad vigade tegemist siis sa ainult julgustad tagasihoidlikku käitumist. Erista vastuvõetavad vead missiooni-ohustavatest vigadest.
Paku kasvamispinda
Kõik asjad elus, kaasaarvatud inimesed, muutuvad pidevalt. Kui sa ei anna inimestele ruumi kasvada siis sa sunnid neid ettevõttest lahkuma või stagneeruma. Isegi kui see on ebamugav sinu ettevõttele, pead sa pakkuma kasvõi lihtlabaseid võimalusi oma töötajaskonnal kasvada.
Premeeri püüdlikkust
Ära keskenud talendile, keskendu püüdlustele. Pikas perspektiivis püüdlikkus on olulisem kui talent. Premeerides püüdlikkust julgustad sa inimesi õppima ja kasvama, selle asemel et püsida paari asja peal mis tulevad neile lihtsalt.
Esita mõjuvaid küsimusi
Selle asemel, et pidevalt midagi nõuda ja töötajatele ülesandeid jagada proovi vähem rääkida ja rohkem jälgida. Siis, kui sa oled hakanud mõistma mis ümberringi toimub, avalda oma tähelepanekuid esitades mõjuvaid küsimusi. Jäta need küsimused meelde ja oota nii kaua kuni oled saanud rahuldava vastuse.
Võida usaldust
Lihtne on olla töötaja jaoks olemas headel aegadel, kuid kas oled seda ka rasketel aegadel? Liiga paljud ettevõtted unustavad oma töötajad keerulistel aegadel. Ära kunagi palka inimest kui sa ei ole valmis teda toetama erinevates situatsioonides. Võites töötaja usalduse, kasvatad sa lojaalsust ja püsivust.
Anna töötajale aega
Sa ei saa anda igale töötajale nii palju palka kui nad tahavad, küll aga saad sa anda neile aega. See hõlmab aega õppimiseks, eksperimenteerimiseks ja aega neil planeerida ka oma isiklikku elu. Aeg annab paremaid tulemusi.
Aseta oma ego kõrvale
Liiga paljud juhid tahavad olla kõige targemad isikud ruumis. Samas kui nad seda ka on siis järelikult on nad absoluutselt läbi kukkunud juhina. Räägi vähem ja kuula rohkem. Pühitse oma meeskonda mitte iseennast.