Kuidas leida oma nišiturg?

FOTO: TT NYHETSBYRÅN

Oma ettevõttega alustamisel tuleb tegeleda paljude väljakutsetega ja tõsiasi on, et ükski idufirma ei suuda pakkuda kõrge kvaliteediga toodet igale tööstusharule. Väljakutsetega toime tulemiseks aitab kaasa aga see kui oled suunatud kindlale sihtgrupile, kirjutab Entrepreneur. 

Lühidalt öeldes on parem olla spetsialist kui üldistaja. Nišiturul tegutsedes on kergem luua omale tugev bränd ja suurem jälgijaskond. Oma niši leidmine on kaheastmeline protsess.

Esimene aste on leida tööstusharu, milles tahad tegutseda. Teiseks sammuks on leida oma nišš selle tööstusharu sees. Nišš võib olla geograafiapõhine, tootepõhine või vertikaalipõhine. Näiteks Amazon alustas e-raamatupoena selle asemel, et olla lihtsalt e-pood - ehk ta lõi tootepõhise niši.  Kui firma oli loonud omale tugeva baasi raamatute najal, võis ta laieneda ka teistele toodetele. Uber teadis, et soovib transpordisektorit raputada, kuid alustas ühes asukohas ehk San Franciscos, mistõttu võib seda nimetada geograafiapõhiseks nišitehnikaks.

Niši välja valimine toimib üldiselt katse eksitus meetodil. Turu tundmine ja mõistmine ning pakutava toote või teenuse nõudluse põhjalik analüüs on kindlasti ühed edu võtmed. Kuid oma eripära kindlaks määramine tuleb alles pärast klientidega töötamist. Niiviisi mõistad paremini kõiki nüansse ja leiad kõik kasumlikud alad ja vajaduspunktid.

Kui oled mõistnud, mis valdkonnas tegutseda soovid, siis lihtsalt hüppa sisse ja hakka järk-järgult lähenema. Youtube näiteks oli algul videokohtinguteks mõeldud veebileht. Ehk selleks, et oma nišš leida, pead sa turule sisse hüppama ja selle vajadusi õppima täielikult tundma.  

Sul tuleb leida oma unikaalne hääl, võtta sõna teemades, mis sinu valdkonnas midagi tähendavad. Samuti tuleb kasuks blogi pidamine, et kasutaja just sinu kogemustega ennast samastaks ja sinu toodet või teenust seetõttu eelistaks.

Lõppude lõpuks on eelkõige unikaalne toode see, mis paneb teised sinust rääkima. See, mida klient sinust sotsiaalmeedias räägib, on kümme korda võimsam kui see, mida sa iseendast räägid. 

Tagasi üles