TS Laevade juht: mõne nädala jooksul selgub, kui palju laev hilineb (2)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaido Padar
Kaido Padar Foto: Peeter Langovits / Postimees / Scanpix

Tallinna Sadama mandri ja suursaarte vahelise laevaühenduse pidamiseks loodud tütarfirma TS Laevad juhi Kaido Padari sõnul selgub mõne nädala jooksul, kui palju laev hilineb. 

Praegu on teada, et neljanda parvlaeva hilinemise pikkus selgub mõne nädala jooksul, ütles Padar BNSile. Tema sõnul veel konkreetsetest kuupäevadest rääkida ei saa, sest Poola Remontowa laevatehasega on läbirääkimised pooleli. Siis kui läbirääkimised on peetud, võib ka konkreetsetest tähtaegadest rääkida, lisas ta.

Läbirääkimiste käigus plaanib Tallinna Sadam allkirjastada lepingu lisa, mis tagaks laevade valmimise ja võimalikult kiire Eestisse jõudmise ning maandaks tellija riske, rääkis Padar. Tema hinnangul on olemasolev leping laevaehitaja poole kaldu ja ei ole tellijapoolseid riske arvestav.

Varuplaani kohta rääkis Padar, et TS Laevad on läbirääkimistes parvlaeva leidmiseks, mis hilineva laeva asemel teenindaks mandri ja suursaarte vahelisi liine. Tema sõnul on kaalumisel põhimõtteliselt kõik variandid siinpool Atlandi ookeani. Lepinguni võiks jõuda lähinädalate jooksul, rääkis Padar.

Kui palju laevade rentimine võiks ettevõttele maksma minna, ei soovinud Padar öelda, ent mainis samas, et eeldatavasti võib hind olla madalam kui käesoleva aasta kaheks kuuks 920 000 euroga lisaks renditud Mercandia, sest sügisel on nõudlus üldiselt parvlaevade järele madalam.

Sellest tekkiv lisakulu Padari sõnul ettevõtte äriplaani ei muuda. «Me oleme mõned asjad saanud odavamalt ja teenime mõnedelt asjadelt rohkem tulu ning 10-aastase äriplaani lõikes see midagi ei mõjuta.»

Ülejäänud kolm laeva peaksid tähtaegselt Eestisse jõudma, märkis Padar. Türgis küll olid väikesed anomaaliad juhtimisseadmetega, kuid täna ei saa rääkida, et leping oleks kuidagi kreenis, lisas ta.

Tema sõnul paanikaks põhjust ei ole ja teatavad negatiivsed riskid võisidki realiseeruda, sest «kui Leedo on impeeriumit ehitanud 20 aastat, me peame seda tegema 10 kuuga».

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kantsler Merike Saks ütles teisipäevases Hiiu Lehes, et üks Tallinna Sadama poolt saarte ja mandri vaheliseks liikluseks tellitud parvlaev ei saa tähtajaks valmis.

Tallinna Sadam andis teisipäeval kommentaarina teada, et kuigi TS Laevade juhatuse kinnitusel käib nii Türgi kui Poola laevatehastes ehitus täie hooga, siis Poolas võib üks parvlaev hilineda ning Tallinna Sadama tütarfirmal on selliseks puhuks elluviimisel ka varuplaan.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles