Volkswagen näitab suurimat Passatit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen. Foto on illustratiivne.
Volkswagen. Foto on illustratiivne. Foto: AFP / Scanpix

Volkswagen astub täna tähtsa sammu oma eesmärgi suunas: saada maailma suurimaks autotootjaks ja edestada Toyotat. Kate eemaldatakse esimeselt USA koostetehases valminud sedaanilt.

Uus Passat, mida Detroidi autonäitusel uudistada saab, on valminud 1 miljardi dollari hinnaga Tennessee osariiki Chattanoogasse rajatud tehases.

Tegemist on VW järjekordse katsega kummutada laialtlevinud arusaama, et nad ei võta Põhja-Ameerika turgu piisavalt tõsiselt.

VW ütles ajaloo suurima Passati kohta, et see «sobib täiuslikult ameeriklaste maitse ja elustiiliga».

Mullu kogus VW USA sõiduautoturult tagasihoidliku 2,2-protsendilise turuosa, jäädes kaugele maha oma globaalsest 10 protsendist, mis on nõrgem vaid Toyotast ja umbes sama pulga peal General Motorsiga.

Toyota tahetakse troonilt kukutada aastaks 2018.

«Nad on suhteliselt vähe pingutanud, et oma tooteid USA turu tarvis kohendada,» ütles New Jersey’s baseeruv konsultant Joe Phillippi.

«Plaanid on neil USA suhtes üsna ambitsioonikad, kuid selleks on vaja tervet portfellitäit kvaliteetseid tooteid. Pelgalt autode ja kosmeetiliselt uuendatud pisibussidega jäävad nad jänni.»

Kui Audi bränd kaasa arvata, kasvas VW müük USAs mullu viiendiku võrra 360 000 auto peale. Eesmärgiks on endale aga seatud 1 miljon aastas – ja seda seitsmeks eelolevaks aastaks.

Kontrastiks sellele on VW turuosa Hiinas 13 protsenti. Seal ollakse ka turuliider ja aastast müüki tahetakse tõsta 2 miljoni peale.

USAs on VW teel arvestatavaid takistusi. Uus Passat, mis tänavu müüki peaks jõudma, siseneb raevuka konkurentsiga segmenti, kus ootavad ees sellised populaarsed mudelid nagu Toyota Camry, Honda Accord, Ford Fusion ja Hyundai üha enam poolehoidjaid koguv Sonata.

VW kasvu on USAs pidurdanud halvad tulemused kvaliteeditestides. Sageli kõlab kaebusi, et nende masinate hooldus ja remont on kallis.

Samuti on osutunud vaevaliseks ameeriklaste «bensiinikatelt diislitele ümbersuunamine», mis on VW USA-strateegia võtmekomponent. Diiselvariant on saadaval ka uuest Passatist.

VW on üks neist autofirmadest, mida USAs aastaid praktiliselt ei märgatudki, kuid mis nüüd agressiivselt turuliidreid GMi, Fordi ja Toyotat jälitama on asunud.

Toyotal on pärast massilisi tagasikutsumisi siiski raskeks läinud ja mullu nende USA turuosa kahanes. Reputatsiooni taastamiseks on varuks terve trobikond uusi mudeleid.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles