Nördinud reisija ootab siiani Aviesi lennupileti hüvitist

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Transaviabaltika tõi Kuressaare liinile Aviesi kasutatud lennuki.
Transaviabaltika tõi Kuressaare liinile Aviesi kasutatud lennuki. Foto: Liis Treimann

Aviesi lennupileti soetanud naisterahvas on nördinud, kuna talle pole siiani piletiraha tagasi kantud. Ühtlasi ei vasta lennufirma tema kirjadele.

«Mul oli pilet ostetud ja alguses kinnitati mulle, et raha kantakse kindlasti 30-ne päeva jooksul ja ühtlasi on see ka seaduses kirjas,» lausus naisterahvas. Ta märkis, et tarbijakaitseamet õhutas, et lennundusreeglites on veel kohustus sellisel juhul 250 eurot lisaks hüvitist maksta.

Tema sõnul praeguseks ei huvita see teema enam mitte kedagi. «Avies kirjadele enam ei vasta ja telefonid on automaatvastaja peal. See kiirmenetlus maksab 75 euri, aga keegi ju seda ei hakka ehku peale tegema, sest pilet maksab 30 euri,» kirjeldas naisterahvas, kes siiani ei tea, kuidas tema lennupilet hüvitatakse.

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda sõnas, et kui tarbija on esitanud Aviesile avalduse raha tagasi saamiseks ja ettevõtja sellele ei ole reageerinud, soovitab tarbijakaitseamet avalduse ajakriitilisust arvestades reisijal esitada maksekäsu kiirmenetluse avaldus või pöörduda hagiavaldusega kohtusse.

«Maksekäsu kiirmenetluse kohta saab täiendavat informatsiooni, sh riigilõivu suuruse jmt kohta juristaitab.ee veebist.  Riigilõiv maksekäsu kiirmenetluses on kolm protsenti nõude summalt, kuid mitte alla 45 euro. Juhul, kui kohus teeb maksekäsu (st Avies ei vaidlusta makseettepanekut), kannab maksekäsu kiirmenetluse kulud, sh riigilõivu, võlgnik (vastavad kulud hüvitatakse),» lausus Kalda.

Ta märkis, et lennuettevõtja on lisaks piletiraha tagastamisele kohustatud maksma hüvitist juhul, kui lennu tühistamisest teavitati ette vähem kui 14 päeva, sarnast alternatiivset teekonda ei pakutud ja lennu tühistamist ei põhjustanud erakorralised asjaolud. «Tarbijakaitseamet on varasemalt väljendanud seisukohta, et lennuettevõtja tegevuse peatamine ei ole käsitletav erakorralise asjaoluna, kuivõrd see kuulub lennuettevõtja mõjusfääri,» sõnas Kalda. Seadusandlusest ei tulene, et hüvitist määruse nr 261/2004 alusel ei saaks nõuda maksekäsu kiirmenetluses, siiski tasub arvestada, et kui Avies vaidlustab makseettepaneku, jätkub menetlus hagimenetluses, kus hinnatakse ka lennu tühistamise asjaolude erakorralisust.

«Juhul, kui reisijal on kindlustusfirmaga sõlmitud reisikindlustus, siis tasub vaadata üle oma lepingus kokkulepitud tingimused ja pöörduda kindlustusandja poole. Juhul, kui pilet on ostetud mitte otse Aviesilt, vaid reisibüroost, siis tuleb reisijal pöörduda reisibüroo poole, kellelt pilet osteti,» selgitas Kalda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles