Mitsubishi: võltsisime ainult Jaapani turul müüdud autode kütusekulunäitajaid

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitsubishi Motorsi president ja ärijuht Tetsuo Aikawa aprillis toimunud pressikonverentsil.
Mitsubishi Motorsi president ja ärijuht Tetsuo Aikawa aprillis toimunud pressikonverentsil. Foto: TOSHIFUMI KITAMURA/AFP

Jaapani autotootja Mitsubishi tunnistas, et võltsis kokku 13 mudeli kütusekulunäitajaid, kinnitades, et ühtegi neist mudelitest ei müüdud väljaspool Jaapanit, kirjutab Autocar.

Ühtlasi väitis Mitsubishi, et võltsitud näitajate ja reaalsete näitajate vahe on niivõrd väike, et ettevõte on otsustanud võltsitud näitajatega autosid edasi müüa. Seni on teada, et probleem puudutab väikeautosid Mitsubishi eK Wagon, eK Space, Nissan Dayz ja Dayz Roox, ülejäänud mudelite nimesid ei ole veel avalikustatud.

Mitsubishi tegevjuhi Osamu Masuko sõnul uurib ettevõte ikka veel skandaalini viinud probleemide tagamaid, lubades Jaapani tranpordiministeeriumile detailsema ülevaate anda 18. maiks. Oma ametikohast ta loobuda ei soovi.

«On olemas mitmeid viise vastutuse võtmiseks ning ma usun, et ettevõtte uuesti stabiilsele rajale juhtimine on üks nendest viisidest,» ütles Masuko.

Autotootja tippjuhid tunnistasid aprilli lõpus toimunud ametlikul pressikonverentsil, et on moonutatud tulemustega teste läbi viinud juba alates 1991. aastast.

Peale kütusekuluskandaali puhkemist aprilli keskel pöördus Mitsubishi poole ka USA keskkonnakaitseagentuur EPA, mis palus ettevõttel kõik oma USAs müügil olevad autod üle testida. Mitsubishi väitel vastavad kõik riigis müüdavad mudelid kohalikele normidele.

Mitsubishi Motors kaotas nädal peale võltsimise avalikustamist oma väärtusest 50 protsenti. 28. aprilli börsipäeva lõpuks oli ettevõtte turuväärtuseks 442 miljardit jeeni ehk 3,56 miljardit eurot.
Praegu on autotootja väärtus börsil uuesti veidi kasvanud, ulatudes 565 miljardi jeeni ehk  4,55 miljardi euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles