Uuring: Pärnu lennujaama renoveerimine tuleb plaanitust tunduvalt odavam

FOTO: Ants Liigus

Pärnu lennujaama renoveerimine kaasaegseks töötavaks transiidisõlmeks maksab Rootsi konsultatsioonifirma LFV Aviation Consulting värske uuringu kohaselt 13 miljonit eurot. Varem on arvatud, et see läheb maksma kuni 20 miljonit eurot.

Raporti kohaselt võiks lennujaamast saada viie aastaga sõlm, mida läbib aastas 50 000 reisijat, kes jäävad maakonda paariks-kolmeks päevaks ning annavad seeläbi piirkonna sotsiaalmajandusele olulise tõuke. Arvutuse järgi tasuks investeering lennujaama uuendamisse end ära nelja-viie aastaga. «Kui siiani on räägitud, et lennujaama korda tegemine maksaks erinevatel hinnangutel 15-20 miljonit eurot, siis rahvusvaheliselt pädeva ja kaaluka sõnaga konsulatatsioonifirma seisukoht annab meile kindlust, et investeering lennujaama pole mitte ainult vajalik, vaid teenib end asjatundliku majandamise korral kiiresti tagasi,» ütles SA Pärnumaa Turism juhataja Kaire Ilus.

Uuringu läbi viinud LFV Aviation Consulting lennunduse ja lennujaamade majandusarengu juht Marcus Öberg kinnitab, et 13 miljoni eurone investeering on lennujaama esialgset arengut silmas pidades piisav. «Usume, et lennujaama taas käivitamisel on kõige olulisem hoida investeeringud ja majandamiskulud minimaalsed,» ütles Öberg.

AS Tallinna Lennujaama turundusdirektori Eero Pärgmäe sõnul on Pärnu lennujaama emafirma nõus taristu renoveerimisega riigi rahastuse kaasabil, kui lisanduvad lennujaama opereerimiskulud jääks Pärnu kanda. “Kui kohalik omavalitsus suudab leida piisava tulubaasi, millega katta lennujaama halduskulusid, siis oleme igati koostöövalmis,” kinnitas Pärgmäe.

Kuna lennuühenduse nõudlus Pärnu kui Eesti suuruselt teise turismilinna ja Põhjamaade seas populaarse spaalinnaga on seniseid turisminumbreid analüüsides selgelt olemas, võiks raporti kohaselt esimesel aastal Pärnu lennujaama läbida 20 000 inimest. Viie aastaga on Pärnul potentsiaali kasvatada lennujaama külastavate inimeste arvu rohkem kui kaks korda.

Tagasi üles