Tööandjad soovitavad: mida teha, et välismaalase tööle võtmine läheks valutult?

Välistööliste paberite korda ajamine võib võtta aega, kuid säästab hiljem esile kerkida võivatest sekeldustest.

FOTO: Toomas Huik

Välismaalastest töötajaid värvanud ettevõtted peavad olulisimaks faktoriks arvetamist ajakuluga, mis läheb

Viru Keemia Grupi personaliosakonna juhataja Tea Allikmäe rääkis, et VKG nägi esmakordselt vajadust välismaise tööjõu järele 2014. aastal ning mõistis juba toona, et elamislubade ja muude paberite ajamine on üsna keeruline, vahendab Äripäev.

IT-firma Playtech Tallinna kontori büroojuht Dolores Daniel rääkis, et alates 2014. aastast on ta aidanud Eestisse tööle inimesi Ukrainast, Iisraelist, USAst, Brasiiliast, Venemaalt. Danieli sõnul tuleks dokumentide kogumise ja esitamisega algust teha juba enne, kui Eestisse tullakse, sest Eestis olles võib olla keeruline mõne riigi dokumente kätte saada või nende legaliseerimiseks välismaalase koduriigist notariaegu leida.

Tea Allikmäe avaldas lootust, et ehk ühendab riik ühel heal päeval oma erinevate üksuste registrid ja süsteemid saavad ise teavitada nii tööandjat kui -võtjat, et elamisluba on vaja uuendada: «Kui on paar-kolm välismaalasest töötajat, siis pole halduskoormus suur, aga kui neid on ligi 100, ei pruugi tööandja kõike märgata.»

Loe pikemalt Äripäevast.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles