Facebooki personalikonsultandi kaks olulist juhtimisnõuannet

Facebooki logo.

FOTO: Scanbook

Viimased kaheksa aastat sotsiaalvõrgustikku Facebook personaliküsimustes nõustanud Marcus Buckinghami sõnul järgivad parimad juhid just neid kahte põhimõtet, kirjutab Business Insider.

Juhid peavad isiklikult vastutama oma meeskonna töökultuuri arendamise eest

Buckinghami sõnul on miskipärast levinud müüt, et ettevõtetel on ühtne organisatsioonikultuur. Tegelikult on igas suuremas ettevõttes olemas samaaegselt mitu erinevat tiimikultuuri, mille on paika pannud erinevate iseloomude ja käitumismustritega keskastmejuhid.

Seega sõltub iga inimese kogemus ja arvamus tööandjast suuresti sellest, kelle alluvuses ta parajasti satub töötama. Head tippjuhid teavad seda ning valivad oma keskastmejuhte väga hoolikalt. Näiteks Facebooki juhid otsustasid oma töötajate seas läbi viia uuringu ning leida, milliste omadustega juhtide alluvuses olid töötajad kõige tulemuslikumad. Uuringust selgus, et efektiivsemad olid juhid, kes hoolivad oma alluvatest, pakuvad neile kasvuvõimalusi ja seavad selged eesmärgid, annavad regulaarselt konstruktiivset tagasisidet ning oskavad alluvaid ka hea töö eest tunnustada.

Keskenduda tuleb töötajate tugevate, mitte nõrkade külgede arendamisele

Buckinghami sõnul oskavad parimad tiimijuhid inimestele individuaalselt läheneda ja nende tugevad kohad tiimi heaks tööle panna. Kui veel 15 aastat tagasi Buckinghami ideid pigem ignoreeriti, kuna traditsioonilises personalitöös oli laialt levinud arusaam, et iga töötaja peab mingitele teatud omadustele vastama ning töötaja arengut mõõdeti nõrkade kohtade parandamist mõõtes, siis tänaseks on olukord muutunud paindlikumaks.

Buckinghami sõnul viis varasem süsteem selleni, et inimesi edutati nende ebakompetentsuspiirini, samas on organisatsioonile kõige kasulikum just see, kui keskastmejuht aitab oma alluvatel arendada nende tugevusi, mitte nõrkusi.
 

Tagasi üles