Adidase aktsia liigub võidulainel

Adidas

FOTO: Cal Sport Media/Sipa USA

Saksa spordirõivaste tootja Adidas tõstab juba teist korda viimase kolme kuu jooksul kasumiprognoosi, kuna tulude kasv on olnud loodetust kiirem.

Nike'i järel maailma suuruselt teine spordivahendite tootja Adidas lõi suure puuga analüütikute ennustusi, kasvatades netokasumit 38 protsenti ehk 350 miljoni euroni, vahendab WSJ. Ettevõtte korrigeeritud kasum oli 17 protsenti. Korrigeeritud kasuminumbrite baasil ennustab Adidas 2016. aastaks 15-protsendilist müügitulu kasvu ning netokasumi kasvu 15 kuni 18 protsenti. Ettevõtte aktsiad kasvasid kolmapäeva hommikul 6,4 protsenti, viies sellega Adidase Frankfurdi börsi juhtima.

Saksamaa spordivahendite tootja on juba mõnda aega liikunud edulainel. Mullu detsembris ennustas ametist lahkuv tegevjuht Herbert Hainer, et 2016. aasta saab olema Adidasele rekordaasta. Värsked kasuminumbrid tähendavad head uudist ka Haineri enda jaoks, kes pärast 15 aastat lahkub ettevõtte juhi kohalt selle aasta oktoobris.

Samas veel paar aastat tagasi oli ta silmitsi üsna raske olukorraga, kus oma mõju avaldasid nii Vene rubla langus, ettevõtte kehvad majandustulemused Põhja-Ameerikas ning golfivahendite madalad müüginumbrid. Seetõttu pidi Hainer oluliselt kahandama Adidase ambitsioonikat kasumiprognoosi nii 2014. kui 2015. aastaks. Muuhulgas hakati nõudma ka tema ametist lahkumist.

Hainer aga keeldus seda tegemast põhjendusega, et tal on plaan ettevõtte uuele kursile seadmiseks. Ta kujundas ümber ettevõtte Põhja-Ameerika haru juhtkonna, suurendas nende turunduseelarvet, hakkas arendama kohalikke tootmisüksusi ning panustas bränditeadlikkust suurendavatele tegevustele, mis muuhulgas tähendas ka kuulsate USA sportlaste ja staaride kaasamist.

Viimase aasta jooksul on Adidas olnud Frankfurti börsil üks parimate tulemustega ettevõtteid, näidates kasumikasvu igas kvartalis. Sellest, et spordivahendite sektoris ülemaailmselt on kätte jõudnud head päevad, annab tunnistust ka asjaolu, et lisaks Adidasele näitavad nii Nike kui Under Armour tugevaid tulemusi.

Londonis asuva investeerimispanga Bryan Garnier analüütik Cédric Rossi märkis kolmapäeval, et Adidase viimased numbrid on tunnistus ettevõtte edukast tegevusstrateegiast. «Tänased numbrid annavad alust arvata, et Adidas on parandanud oma juhtimis-, turundus- ja uute toodete turule tuleku strateegiaid,» märkis ta.

Kõige selgemalt on Haineri ponnistuste tulemused näha Põhja-Ameerika turul, kus Adidast on aastaid seisnud silmitsi raskustega. Turuanalüüse tegeva NPD Grupi analüütik Matt Powell märkis, et Adidase taaselustumine Põhja-Aafrika turul liigub jätkuvalt positiivses trendis.

NPD-le kättesaadavatel andmetel läks Adidasel märtsikuus erakordselt hästi vabaaja-, jooksu- ja igapäevajalatsite turusegmendis. «Adidase kahe aasta tagused otsused on tõesti end ära tasunud,» ütles Powell.

Tagasi üles