AirBalticu skandaalne suurinvestor: mul on mitu offshore-firmat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ralf-Dieter Montag-Girmes
Ralf-Dieter Montag-Girmes Foto: Mihkel Maripuu

«Mu kätelt ei tilgu verd. Ma ei söö imikuid. Ma olen täiesti normaalne inimene,» kinnitab mullu novembris airBalticusse 52 miljonit eurot investeerinud sakslane Ralf-Dieter Montag-Girmes Postimehele. Lätis peeti tema isikut siiski piisavalt vastuoluliseks, nii et peaminister Laimdota Straujuma vallandas transpordiministri Anrijs Matīssi juba investeerimisotsusest teatamisest järgmisel päeval.

Pärast seda sai ilmsiks, et Montag-Girmes teeb äri Venemaal, pakkudes liisimiseks muuhulgas ka Venemaa sõjatööstuse ettevõtte United Aircraft Corporationi tütarfirma Suhhoi reisilennukeid SuperJet, mille soetamist airBaltic aasta lõpus kaalus. Nende lennukite kasutamise keelu pani valitsus tänavu veebruaris allkirjastatud investorlepingusse sisse.

Nüüd tõusis Montag-Girmes taas esile kui Panama maksuparadiisi kasutajana. Lätlastest olid lekkinud nimekirjas veel kiirsöögiketi Lido omanik Gunārs Ķirsons ning Läti oligarh ja Ventspilsi linnapea Aivars Lembergs.

Eelmisel nädalal lekkinud Panama paberitest tuli välja ka teie nimi. Miks te maksuparadiisi kasutate?

See on väga lihtne. Lennukite liisimise äri toimubki offshore’ide kaudu, sest sedasi saab nii lennuki tootjale kui ka lennufirmale teha majanduslikult konkurentsivõimelise pakkumise, mida ei sega maksustamise fakt. Selle jaoks valitakse maksuneutraalne piirkond, kus lennuk registreeritakse ja kust seda liisitakse ning millel on topeltmaksustamise vältimise lepe riigiga, kust lennuk pärineb. Tavaliselt on selleks Kariibi mere saared, peamiselt Briti Neitsisaared, Panama ja Iirimaa. Need on põhilised piirkonnad, mida laevade ja lennukite liisingfirmad kasutavad. Ja seda ma teengi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles