Transiidikeskus: raudteetasu tuleks vähemalt poole võrra vähendada

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.
Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. Foto: Liis Treimann

Transiidikeskus juhi sõnul tuleks raskustesse sattunud transiidisektori konkurentsivõime tõstmiseks langetada raudtee infrastruktuuri- ja navigatsioonitasusid vähemalt poole võrra.

«Teeme ettepaneku arutada kiiresti kogu transiidisektori olukorda ning vähendada navigatsiooni- ja raudteeinfrastruktuuritasusid vähemalt 50 protsenti. Iga viivitatud kuu vähendab maksudena kogutavat tulu veelgi, sest sektor kaotab oma kulude jäikuse tõttu kliente Soomele ja Lätile, kus edu nimel teevad koostööd mitte ainult tööandjad ja riik, vaid isegi ametiühingud,» ütles Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee BNSile.

Laidvee märkis, et valitsus peaks tasusid langetama, kuna sektori kulustruktuur pole enam endine ja kogu transiidiäri on kukkunud suurusjärgu võrra. «Lisaks on hädavajalik transiidisektoris suhelda Venemaaga sama kõrgel tasemel nagu teevad seda Soome ja Läti.»

«Kui raudteel doteeritakse reisijatevedu infrastruktuuritasudest ja sadamas dikteerib ettevõtetelt sissenõutavaid kauba- ja navigatsioonitasusid mitte turuolukord, vaid miski muu, muutubki olukord aina keerulisemaks. Meie naaberriigid on tasusid aina langetanud, et kaubavoogude pärast konkureerida. Oma transiidiahela konkurentsivõimet vaadatakse ühtselt. Ka meie peame eluspüsimiseks sama tegema,» lisas Laidvee.

Kuigi ettevõtjad kuulevad Laidvee sõnul riigiäriühingutest koostööle viitavaid signaale, oleks tarvis konkreetseid samme, mis arvestavad majandusliku reaalsuse ja konkurentsiolukorraga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles