Itaalia luksusbränd Prada on tõsises hädas

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prada king.
Prada king. Foto: SCANPIX

Itaalia moemaja Prada majandustulemused on saanud Hiina turu madalseisu tõttu tugeva löögi, kirjutab Quartz.

Eelmisel nädalal avalikustas Prada oma eelmise aasta majandustulemused. 3,54 miljardi euro suuruse käibe juures teenis ettevõte 331 miljonit eurot kasumit. Võrreldes samuti kehva 2014. aastaga on käive jäänud samaks, puhaskasum aga kukkunud lausa 27 protsenti.

Prada aktsia rallis peale majandustulemuste avalikustamist allamäge ning analüütikud leiavad, et ettevõttes tuleks läbi viia suuri muudatusi.

«Nad peaksid Prada brändi lihtsalt nullist taaskäivitama,» ütles investeerimisfirma Sanford C.Bernstein analüütik Bloombergile Itaalia luksusettevõtte majandustulemusi kommenteerides.

Kuigi Prada süüdistab kehvades tulemustes nii Pariisi terrorirünnakuid kui ka  valuutafluktuatsioone, on tegelikuks probleemiks hoopis müügi kukkumine Hiina turul.

Aasia-Okeaania regioon moodustab Prada käibest kokku 35 protsenti, pakkudes sellega konkurentsi Euroopa regioonile. Hiina omakorda on Aasia-Okeaania regiooni kõige suuremaks turuks. Mullu kukkus ettevõtte käive Hiinas aga rohkem kui 8 protsenti.

Selle põhjuseks on nii Hiina aastakümnete madalaim majanduskasv kui ka riigi presidendi Xi Jinpingi algatatud anti-ekstravagantsuse kampaania, mis tähendab seda, et katkemas on Hiina ametnike traditsioon kinkida üksteisele luksuskellasid ja -käekotte.

Prada ei ole ainuke luksusbränd, mille tulemused Hiinas pole kiita. Investeerimisfirma Bain Capitali andmetel vähenes mullu kogu Hiina luksuskaupade turg tunamullusega võrreldes kaks protsenti. Samas on just Prada bränd viimastel aastatel tarbijate seas oma väärtust kaotanud. Konsultatsioonifirma Millward Browni uuringu järgi langes Prada brändi väärtus mullu konkurentidega võrreldes kõige rohkem. Võrdluseks - Chanel ja Louis Vuitton hoopis kasvatasid oma väärtust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles