Soovimatu jõulukingi saab ka meil rahaks vahetada

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi kingitud hobuse suhu ei vaadata, ei pea oma kodust tegema kõikvõimalike ebavajalike kaupade ladu. Kui tšekk olemas, saab soovimatu kingi poodi tagasi viia.
Kuigi kingitud hobuse suhu ei vaadata, ei pea oma kodust tegema kõikvõimalike ebavajalike kaupade ladu. Kui tšekk olemas, saab soovimatu kingi poodi tagasi viia. Foto: Raigo Pajula

Kuigi seadus selleks ei kohusta, võib inimestel õnnestuda soovimatu jõulukingi või lihtsalt valesti ostetud kauba eest poes raha tagasi saada. Selleks peab aga müüjale väga veenva loo rääkima.


Mäletan, et viis aastat tagasi kirjutasin samateemalist lugu. Käisin tookord tolleaegses K-Arvutisalongis (praegu Klick – toim) ja tahtsin tagastada arvutihiirt, et uurida, kuidas suhtub pood kaupade tagastamisse. Selgus, et kaupmees võtab hiire küll tagasi, kuid annab mulle selle maksumusest vaid poole. Tundus kuidagi ebaaus.

Sel nädalal võtsin kõne sama poeketi juhile, et näha, kas ajaga midagi ka muutunud on.
«Selgelt ei soodusta seda,» kostab Klicki juht Marko Kalve üpriski kahtleval hääletoonil vastuseks. «Mõelge ise, kui teete kodus pakendi lahti ja näete, et keegi on selle juba avanud,» jätkab ta, põhjendades, et tagasitoodud kaupa on raske edasi müüa.

Enamik tuleb vastu

Kalve sõnad annavad aga siiski märku, et suhtumine on 2005. aastaga võrreldes veidi muutunud. «Kokkuleppel müüjaga võib see isegi õnnestuda, aga üldjuhul pakume teist toodet asemele,» sõnab ta.

Täpselt sama kostsid vastuseks ka teiste kaupluste juhid, kellega vestlesin. Siiski peab tunnistama, et mõnele tundus raha tagasimaksmine lausa iseenesest mõistetavana, teistele aga viimase abinõuna.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles