Eesti autoomanike huvi võltstarkvara eemaldada on üliväike

2016 Volkswagen Beetle

FOTO: SCANPIX

Volkswageni ametlike edasimüüjate sõnul on võltsitud heitmetarkvara parandamiseks esindusse pöördunud vaid käputäis autoomanikke, kuna saastemaksu puudumise tõttu puudub inimestel motivatsioon probleemi lahendada.

«Mis seal salata, see huvi on ülimalt leige,» ütles Volkswageni ametlik edasimüüja Aasta Auto Plussi juhatuse liige Rein Kullamaa BNS-ile. «Oleme hästi ette valmistunud, pakume tarkvarauuenduse tegemise ajal kliendile oma poolt autot ja kogu töö on tasuta, aga kliente võib vaid ühe käe näppudel üles lugeda,» lisas Kullamaa.

Kullamaa märkis, et kõik Volkswagenite omanikud ei saagi praegu esindusse tulla, kuna tagasikutsumise kampaania on jaotatud terve 2016. aasta peale vastavalt mootoritüübile ja võimsusele. «Lisaks võivad paljud inimesed tulla heitmeprobleemi lahendama siis, kui on autole on vaja teha korraline hooldus. Ka see võib huvipuudust selgitada,» rääkis ta.

Eesti suurima Volkswageni edasimüüja Møller Auto AS-i juhataja Keijo Kaasik ütles, et huvipuuduse peamine põhjus on see, et Eestis puuduvad autoomanikele saaste- ja keskkonnamaksud. «Inimestel puudub motivatsioon kohale tulla ja see probleem likvideerida, kuna sellest ei sõltu nende jaoks mitte midagi,» lisas Kaasik.

Siiski pani Kaasik inimestele südamele, et kuigi võltsitud heitmetarkvara ei muuda autosid otseselt ohtlikumaks, võiks iga autoomanik olla huvitatud, et ta auto oleks korras ja nii keskkonnasõbralik kui võimalik. «Seda enam, et tarkvarauuendus on täiesti kiire, muretu ja tasuta kogemus. Ei suurene ka kütusekulu.»

Eestis on praegu maanteeameti andmete kohaselt ligi 4400 uut ja kasutatud Volkswagenit, mis tarkvarauuendust vajavad. Kõigile autoomanikele saadeti veebruari alguses kiri, kus kirjeldati, miks ja millal tuleks esindusse tulla ja petutarkvara eemaldada. Seega on ka teavitustööd Kaasiku sõnul piisavalt tehtud.

BNS kirjutas üle-eelmisel nädalal, et kuigi Eestis alustati võltsitud heitmetarkvaraga Volkswagenite tagasikutsumist veebruari lõpus ja probleemsete sõidukite arv on üle 4000, on praeguseks tarkvarauuenduse läbinud üheksa Volkswageni sõidukit, ütles Volkswageni Baltimaade importööri Møller Baltic Import SE avalike suhete juht Anda Budlevska BNSile.

Esimesena teavitati 2,0-liitrise diiselmootoriga Volkswagen Amarok omanikke, kes said end tarkvarauuendusele esimesena registreerida, märkis Budlevska. «Probleemi kõrvaldamine kestab kuni käesoleva aasta lõpuni, kuid ei saa välistada, et läheb veelgi kauem,» lisas Budlevska.

Tagasi üles
Back