Kütuse hinnatõus vähendab autoga sõitmist

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hinnad Olerexi tanklas 2004. aasta oktoobris.
Hinnad Olerexi tanklas 2004. aasta oktoobris. Foto: Liis Treimann.

Olerexi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul vähendab järsk mootorikütuse hinnatõus oluliselt autoga sõitmist.


Olerex uuris kütuse kõrge hinna mõju tarbijakäitumisele põhjalikult 2008. aasta järsu hinnatõusu ajal.

«Nägime, et viiendik autoomanikest vähendas autoga sõitmist oluliselt. Samuti vahetasid paljud inimesed auto ökonoomsema vastu ja tulenevalt kõrgemast kütusehinnast püüdsid teha vaid vajalikke sõite,» selgitas Moppel.

2009. aastal lisandus kütuse tarbimise vähendamise põhjuste hulka kõik majanduskriisist tulenev: sissetulekute vähenemine, majanduslik kitsikus, palgakärped, üldine kehv majanduslik olukord, vajaduste vähenemine- elukoha vahetus, töökoha vahetus.

«Kui 2010 aasta teises pooles nägime eraklientide aktiivsuse kasvu, siis tänased hinnad muudavad inimesed ilmselt taas ettevaatlikuks,» hindas Moppel.

Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo lisas, et mootorikütuste tarbimismahule avaldab mõju nii üldine majandusolukord kui mootorikütuste hind.

«Vaadates statistikaameti poolt avaldatavaid andmeid, on selgelt näha, et mootorikütuste tarbimise tippajaks jäi 2007. aasta., mis oli Eesti majanduses n-ö õitseajaks.

Aastatel 2008 ja 2009 on mootorikütuste tarbimise maht olnud langustrendis, mis on jätkunud ka 2010. aastal.

Keeruline on aga hinnata, millist rolli on konkreetselt mänginud toodete hinnatõus ja millises osas on languse põhjuseks asjaolu, et nii era-kui äritarbijad on pidanud rasketes majandusoludes oma kulutusi piirama,» märkis Realo.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles