Brändiekspert: Nordica ei väärtusta oma tegevust (3)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nordica logovariandid
Nordica logovariandid Foto: Nordica

Starmani, GO Groupi, Tallinna Kaubamaja ja mitmete teiste tuntud brändide looja Jaanus Tamme leiab Nordica uut märki analüüsides, et ettevõte ei väärtusta oma tegevust.

Kindlasti teevad Nordica inimesed kõvasti tänuväärt tööd ja on väga tublid, aga siin see konks ongi. Keegi ei näe tehtud töö hulka, vaid nähakse nägu ja just selle järgi hinnatakse ning tunnetatakse üht lennuettevõtet.

Ta rääkis, et lennuettevõtte nimi, logo ja märk on esimesed, millega klient enne teenuse tarbimist kokku puutub. Seetõttu väärtustavad rahvusvahelised lennuettevõtted oma visuaalset nägu väga. Nad mõistavad, et visuaalne identiteet mõjutab otseselt ka ärilisi tulemusi ning parimate tulemuste saavutamiseks palgatakse parimad professionaalid.

«Siin ei ole küsimus meeldimises või mittemeeldimises. Ma olen oma arvamustes ka varem väljendanud, et logo või visuaalne identiteet ei ole kunst, kuigi selle valmistamiseks on vaja teataval hulgal annet või esteetilist tunnetust,» ütles ta.

Nii nagu arhitektuuris peab esteetiliselt nauditav objekt püsti seisma ja olema funktsionaalne, nii on ka disainiga. «Antud märgi puhul on eiratud suures osas tüpograafia ja funktsionaalsuse reegleid, mis annavad eriti selgelt tunda hetkel, mil klient peab hakkama logo tarbima erinevatel infokandjatel,» rääkis ta uuest, kiilist inspireeritud logost.

 Nordica logo esteetilistes küsimuses on raske vaielda, see sõltub väga meie kultuurilisest taustast.

«Antud juhul väidan, et see märk ei väljenda kuidagi Eesti disaini hetketaset. Samuti ei tööta see Nordica kasuks äriliselt, esteetliselt ega ka suhtekorralduslikus mõttes, ei sise- ega väliskommunikatsioonis. Seda vist tunnetab ettevõte juba ise ka,» leidis ta, lisades, et Nordica näo puhul meik on halvasti välja kukkunud ja seda on näha ka asjatundja olemata. «Vahel on targem jätta end liigselt meikimata ja olla lihtsalt korrektse ja viisaka väljanägemisega.»

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles