Mobiilimüük kukub Eestis korralikult, iPhone pildilt taandumas (1)

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefonid
Mobiiltelefonid Foto: JUSTIN SULLIVAN/AFP

Turu-uuringufirma GfK analüüsi kohaselt langes Eesti turul veebruaris mobiilide müük aastatagusega võrreldes ligi kaheksa protsenti.

Eestlased ostsid GfK andmetel veebruarikuus kokku 25400 telefoni, millest 20 300 olid nutitelefonid. Eelmise aasta veebruaris müüdi Eestis kokku 27500 mobiiltelefoni. Ühtlasi oli möödunud kuu mobiiltelefonide müügilt viimase 12 kuu kõige tagasihoidlikum.

Samas polnud sugugi pahad telefonide müügikäibe näitajad. Eesti jaemüügiturul kulutati telefonide ostuks 6,2 miljonit eurot.   Nutitelefonide müügikäive kasvas aastaga lausa  seitsme protsendi võrra.

Keskmine nutitelefoni hind on jaemüügiturul 307 eurot ning nuputelefoni puhul 44 eurot.

Tele2 turundus- ja müügidirektori Kristjan Seema sõnul hakkab just Apple’i osakaal müüdud telefonide seas aeglaselt, aga kindlalt langema. Kui jaanuaris oli veerand Tele2-s müüdud telefonidest iPhone’id, siis veebruariks oli nende osakaal langenud veidi alla 20 protsendi.

«Suurim osa klientidest, kes iPhone 6s-i ihaldasid, on selle endale juba soetanud. Eile öösel lansseeriti USA-s ka iPhone SE, mis on sama võimekas kui iPhone 6s, aga suuruselt võrdne iPhone 5-ga. Usku uue mudeli edusse sisendab atraktiivne hinnatase – tegu on kõigi aegade taskukohaseima iPhone’iga. Ent küsitav on, kas kliendile meeldib uus disain, mis on hübriid iPhone 5s ja iPhone 6 omast,» lausus Seema.

Teise silmatorkava trendina on veebruaris Seema sõnul võrreldes viimase poole aastaga hüppeliselt tõusnud huvi Huawei telefonide vastu, mis moodustasid Tele2 esindustes veebruaris müüdud nutitelefonidest suisa 25 protsenti.

«Kõige populaarsem mudel oli keskmises hinnaklassis 5-tollise ekraaniga Huawei P8lite nutitelefon, mida müüdi veebruaris Tele2 esindustes suisa 300 telefoni enam kui jaanuaris. Tegu on väga hea hinna-kvaliteedisuhtega mudeliga, mille eeliseks on kahe SIM-kaardi kasutamise võimalus,» ütles Seema. «Peaaegu sama märkimisväärselt tõusis ka Huawei Ascend Y5 müük. See P8lite-st soodsam nutitelefon võimaldab hinnatundlikumal kliendil kasutada ülikiiret 4G andmesidet kõigiks internetitoiminguteks mobiiltelefonis.«

Kuigi eestlaste mobiiltelefonide lemmikekraan on endiselt 4,5-5 tolli vahel, kahekordistus veebruaris uue trendina võrreldes viimase kuue kuuga rohkem kui 5-tollise ekraaniga mudelite müük Tele2 esindustes. Kui kogu jaemüügiturul moodustavad vähemalt 5-tollised telefonid 23 protsenti kõigist müüdud telefonidest, siis Tele2-s suisa 29 protsenti. Populaarseimate ülisuurte ekraanidega nutitelefonidena nimetas Seema uued Samsung Galaxy A5 ja Samsung Galaxy J5.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul oli Elisa klientide seas veebruarikuus suurim tegija brändidest Samsung. «Elisa esindustes müüdi veebruaris ülekaalukalt enim Samsungi mobiiltelefone - nende turuosa ulatus koguni 41%-ni, millele järgnesid võrdse 14%-se turuosaga Huawei ja Sony,» andis Hiiepuu ülevaate Elisa veebruarikuu müügist.

Veebruarikuus osutusid Elisa klientide seas menukaimateks nutitelefonideks  Samsung Galaxy Core Prime, Huawei P8 Lite ning Sony Xperia M4 Aqua.  Samsung Galaxy Core Prime osakaal Elisa veebruarikuu müügist ulatus koguni 13 protsendini.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles