Tallinna Sadama kasum kahanes viiendiku võrra

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadama värske juht Valdo Kalm.
Tallinna Sadama värske juht Valdo Kalm. Foto: SCANPIX

Tallinna Sadama kasum kukkus eelmisel aastal 21 protsenti 30,9 miljoni euroni, ettevõtte käive kukkus 17 protsenti 94 miljoni euroni.  

Tallinna Sadama juhatuse liikme Marko Raidi  sõnul olid 2015. aasta märksõnadeks üheltpoolt kaubamahtude – ennekõike sadama suurima kaubagrupi vedellasti – kahanemine ja tulu vähenemine jäämurdjalt Botnica jäämurdehooaja välise töö puudumise tõttu, teisalt reisijateveos saavutatud uus rekordtase ning nelja parvlaeva ehituse jätkumine mandri ja saarte vahelistele liinidele.

 “Mullu nägime rekordiliselt madalaid naftahindasid ning samaaegselt eelistab Venemaa üha enam nafta ekspordil enda sadamaid, mistõttu kaubamaht alanes 5,9 miljoni tonni võrra 22,4 miljoni tonnini. Botnica puhul tulenes tulude langus kombinatsioonist lääneriikide Venemaa-vastastest sanktsioonidest ja nafta madalast hinnast tingitud madalseisust avameretööde turul,” kirjeldas Raid äritulude ja tegevuskasumi vähenemise peamisi põhjuseid.

 Kaubaveos kahanes vedellasti kõrval mõnevõrra ka konteinerkaupade ja segalasti vedu, kasvasid veerem ja puistlast. 2015. aasta reisijate arvuks kujunes 9,79 miljonit, mis on aasta varasemast 0,22 miljoni võrra enam.

 Tallinna Sadama nõukogu nõustus muuhulgas juhatuse ettepanekuga korrigeerida majandusaruandes tagasiulatuvalt Muuga söeterminali ja Saaremaa sadama pikaajalisi äriprognoose ning hinnata tagasiulatuvalt seonduvaid varasid alla kokku summas 29 miljonit eurot, mis ei kajastu 2015.aasta majandustulemustes vaid aruande algsaldode korrektuurina. Jäämurdja Botnica raamatupidamislikku väärtust hinnati alla 5 miljoni euro võrra, mis kajastub 2015.aasta majandustulemustes.

 Tallinna Sadama juhatuse ja nõukogu sooviks oli kinnitada majandusaasta auranne audiitori poolsete märkusteta.

“Lähtusime Botnica puhul eksperthinnangutest laeva praegusele turuväärtusele,” kirjeldas Tallinna Sadama juhatuse liige Marko Raid. “Muuga söeterminali ja Saaremaa sadama varade allahindamisel lähtusime eesmärgist, et bilansis kajastuks mõlema äriüksuse puhul viimaste aastate tegelikul olukorral baseeruv rahavooga kaetud väärtus, mida ka välisaudiitor on valmis aktsepteerima.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles