Soome sai loa toetada Alexela osalusega LNG terminali

Hamina LNG terminal hakkab ka laevadele LNG tankimise võimalust pakkuma. Praegu tangitakse Soomes LNG-d kasutavaid laevu - pildil piirivalvelaev Turva - sadamates tsisternautode abil.

FOTO: gasum.fi

Soome sai Euroopa Komisjonilt loa anda riigi investeeringutoetust 27,66 miljonit eurot Hamina veeldatud gaasi (LNG) terminalile, mis kuulub kahasse Alexela Varahaldusele ja Hamina munitsipaalsele energeetikaettevõttele.

«Hamina LNG terminal on üks mitmest Soomesse rajatavast terminalist. Need väikese suurusega LNG terminalid lisavad merendusele uue puhtama kütuse allika ning mitmekesistavad Soome gaasi tarneallikaid,» ütles konkurentsivolinik Margrethe Vestager komisjoni pressiteate vahendusel.

«See on hea näide, kuidas ELi riigiabi reeglid julgustavad mõistlikke riiklikke investeeringuid ning aitavad ELil saavutada energeetilise julgeoleku ja keskkonnahoiu eesmärke,» lisas ta.

Kuni sada miljonit eurot maksva terminali peamine investor on Hamina LNG OY, Soome riik saab riigiabi reeglite kohaselt projekti maksimaalselt toetada kolmandikuga sellest summast, mis arendaja ise investeerib. Riikliku investeerimistoetuse eraldas valitsus Hamina terminalile juba 2014. aasta lõpus, kuid otsusele oli tarvis saada ka Euroopa Komisjoni heakskiit.

Hamina LNG OY kuulub võrdsetes osades aktsiaseltsile Alexela Varahaldus ja sajaprotsendiliselt Hamina linnale kuuluvale energeetikaettevõttele Haminan Energia OY, mille põhitegevus on elektri- ja gaasivõrkude haldus. Alexela Varahalduse suurosanikud on Heiti ja Reet Hääl, lisaks kuulub ettevõte Marti Häälele ja Aarto Eiprele.

30 000 kuupmeetrise mahutipargiga LNG terminali ehitus algab plaanide kohaselt tuleval aastal. Terminal on plaanitud valmima kaks aastat hiljem.

Haminan Energia tegevjuht Timo Toikka ütles Soome rahvusringhäälingule YLE, et projekt on aasta jagu esialgsest ajagraafikust taga, seda seetõttu, et ELi asjaajamine võttis loodetust kauem aega.

Terminali kaudu imporditavat gaasi plaanib Haminan Energia müüa oma jaotusvõrgu kaudu. Samuti on Hamina sadamas kavas luua võimalus laevu veeldatud gaasiga tankida.

Tagasi üles