Alandlik Volkswagen kahtleb autode vajaduses

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tuvid Volkswageni logo ees.
Tuvid Volkswageni logo ees. Foto: JULIAN STRATENSCHULTE/AFP

Tarkvaraga trikitamiselt tabatud Volkswagen astus Genfi autonäitusel rahva ette eelnevatest aastatest oluliselt alandlikumal moel, lubades tagastada inimestele rooli taga «raisatud» aja ning vabastada linnatänavad liigsetest autodest.

«Täna läheb inimestel raisku suur osa ajast, mis veedetakse autodes,» ütles väikeses saalis paarisajale kuulajale Volkswageni värske digidirektor Johann Jungwirth (42). «Meie anname selle aja inimestele tagasi.»

Jungwirth tuli Volkswagenisse tööle mullu novembris ning tema eelmine tööandja oli Apple, kirjutab Bloomberg Business, vahendades lugejatele noorepoolse mehe juttu sellest, kuidas parklad tulevikus parkideks kujundatakse ning üsna tühjadel tänavatel liiguvad ringi usaldusväärsed ja ökonoomsed isesõitvad autod.

Digidirektor tutvustas plaane panna Saksamaal, Californias ja Hiinas püsti nn tulevikukeskused. Tulevikukeskustes hakkavad tööle digieksperdid ja disainerid, kes uurivad, kuidas inimesed oma autodega suhtlevad.

Eesmärgiks on laiapõhjaline eemaldumine traditsioonilisest autoärist, mis on seni peamiselt piirdunud autode ehitamise ja müügiga.

Volkswagenist tuleb mobiiltehnoloogia arenedes «osaliselt tarkvara- ja teenustefirma,» selgitas Jungwirth ning kinnitas, et digitaalarengu ja disaini kokkusulatamine «on autotööstuses absoluutselt trendimäärav ja unikaalne [ettevõtmine].»

Pärast Jungwirthi võttis sõna ka Volkswageni tegevjuht Matthias Müller, kes meenutas kuulajaskonnale, et autod on siiski Volkswageni tegevuse «tuum».

Tema sõnade kinnituseks kerkisid üles saaliseinad, mille taga ootasid imetlemist uued mudelid – kaasa arvatud uus Bugatti Chiron hinnaga 2,4 miljonit eurot. Seda kahe istekohaga sõiduriista viib edasi 16-silindriline jõuallikas, mis aitab saavutada 100 kilomeetrit tunnis vähem kui 2,5 sekundiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles