Eestlased võitsid Eurobesti reklaamifestivalil pronksmedali

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helene Vetik ja Karl Saluveer. Esiplaanil olevast arvutist on näha artiklis kirjeldatud QR-koodi, taustal ekraanil võistlustöö esitlus
Helene Vetik ja Karl Saluveer. Esiplaanil olevast arvutist on näha artiklis kirjeldatud QR-koodi, taustal ekraanil võistlustöö esitlus Foto: Priit Simson

Kui olete 25-aastane, töötate reklaamialal ja teie lauasahtel lausa pungitab pöörastest ideedest, pole midagi paremat sellest, kui üks neist saab festivalil Euroopa reklaamigurude tunnustuse.

Säärane õnnestumine – pro­n­ks­­medal mainekal Eurobesti reklaamifestivalil – saatis reklaamiagentuuri Taevas art director’it Helene Vetikut ja copywriter’it Karl Saluveeri. Nad suutsid žüriid veenda, et neil on plaan, kuidas meelitada Euroopa noored talendid Saksamaale Hamburgi linna elama ja töötama.

Just sellise ülesande andis Hamburgi raad võistluskategooria «Young Creative» võistkondadele üle Euroopa eelmise nädala esmaspäeva hommikul tunniajasel briifingul. Järgnevasse 36 tundi mahtus seitsmetunnine linnaekskursioon, võistlustöö väljamõtlemine ja vormistamine ning isegi pisut und. Võistlesid kuni 28-aastased reklaamitöötajad.

«Kirjutasime briifingu ajal mõlemad Helenega oma märkmetesse «sotsiaalmäng»,» rääkis Saluveer, millest Eesti tiimil võistlustöö loomine alguse sai. Noored otsustasid kasutada juba olemasolevaid – võidutöö ühendas Facebooki sotsiaalmänge, nagu «YoVille», ja interaktiivse maailmakaardi Google Street View.

Mängida saaksid seda nii praegused hamburglased kui ka võimalikud tulevased linnaelanikud. Mängu reklaamiksid tähelepanu tõmbavad sloganid, kus kasutataks QR-koodide tehnoloogiat. Idee järgi asustaksid mängukeskkonna esmalt hamburglased ise, kelle loodud virtuaalse kommuuniga on sihtgrupil võimalik siis liituda ja seal oma tulevast elu läbi mängida.

Keskkonnas saaks osta endale Hamburgi korteri ja valida töökoha reaalsete pakkumiste põhjal. Lisaks jälgida veebiülekandeid lahedatelt üritustelt linnas. Sealt leiab ka kriipsujuku-kujulisi näopildiga tähistatud tuttavaid, kellega saab kohe rääkida nutitelefonide vestlusmoodulites.

Mängu saab telefoniga sisse logida tänavapostil või suurel välireklaamipinnal esitletud QR-koodi pildistades. «Nii leiaksid meie mängu üles just need inimesed, keda klient soovib,» märkis Vetik. Tema sõnul oskavad hieroglüüfilaadsetesse pildikestesse laaditud infot otsida just need, keda Hamburg tahab oma linna elama peibutada.

Linn ootab nimelt loomemajandusega tegelejaid, arhitekte, disainerid jt. Praegu elab selliseid loomeproffe Hamburgis umbes 65 000 (linnas on 1,4 miljonit elanikku – toim). Kuigi linna praegune loomingulisuse tase on üks kõrgemaid Euroopas, soovib linnavalitsus lisa ja on valmis rajama linnaosasid, kus suurt lisaväärtust loovad inimesed saaksid mugavasti nii elada kui töötada.

Kuigi Vetik ja Saluveer olid Hamburgis esmakordselt ja linn tundus Helenele esmalt mõnevõrra hallivõitu ja Karl kaotas ajutiselt oma pagasi, on nad saavutuse üle uhked. «Kui Euroopa reklaamionud on su idee heaks kiitnud, tähendab see, et suudame Eestis teha maailmatasemel asju,» sõnas Helene Vetik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles