Audiitor kahtleb AvtoVAZi elujõus

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AvtoVAZi President Bo Andersson (vasakul)ja Venemaa president Vladimir Putin demonstreerivad mullu oktoobris Sotšis toimunud Valdai foorumil ühte AvtoVAZis toodetavat sõidukit.
AvtoVAZi President Bo Andersson (vasakul)ja Venemaa president Vladimir Putin demonstreerivad mullu oktoobris Sotšis toimunud Valdai foorumil ühte AvtoVAZis toodetavat sõidukit. Foto: Mikhail Metzel, TASS

Reedel avaldatud Ernst&Youngi ülevaatest selgub, et rahvusvaheliselt tunnustatud audiitori arvates ei suuda Venemaa juhtiv autotööstus AvtoVAZ oma tegevust enam katkematult jätkata, kirjutas RBK.

Eelmise aasta lõpu seisuga ületasid AvtoVAZi lühiajalised kohustused ettevõtte käibevara ligi 800 miljoni euro võrra. Autotootja kahjum aga suurenes ligi kolm korda võrreldes 2014. aastaga, ulatudes ligi 900 miljoni euroni. Tegemist on ettevõtte kõige edutuma aastaga alates 2009. aastast, kui kahjum ulatus 49,2 miljardi rublani. Kui praeguse valuutakursi järgi oleks tegemist mullusest poole väiksema kahjumiga, siis toonase rubla kursi järgi oli kahjum praegusest isegi oluliselt suurem – üle miljardi euro.

Ettevõte selgitab hiigelkahjumit Venemaa autoturu jätkuva langusega ning materjalide kallinemisega. Ettevõtte poolt valmistatud nelja automargi Lada, Renault, Nissani ja Datsuni koostekomplektide arv oli aasta varasemaga võrreldes viiendiku võrra väiksem – 468 500 tükki.

AvtoVAZ tunnistab ka ise, et vajab jätkamiseks aktsionäridelt erakorralist tuge. Loodetakse võtta aktsionäridelt laenu ning leppida tarnijatega kokku maksetähtaegade edasi lükkamises.

Samal ajal teatas Renault, et AvtoVAZis osalemine põhjustas sellele rahvusvahelisele kontsernile 620 miljonit eurot kahjumit.

AvtoVAZi varasem aruanne näitas, et iga ettevõttes kokku pandud sõiduk toob 500 euro ulatuses kahjumit.

Selleks, et raskustega toime tulla, kavatseb ettevõte asuda koondama töötajaid ning jätkata tegutsemist nelja päevase töönädalaga alates 15. veebruarist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles