Kaubamaja Grupp kasvatas käivet 3,8 protsendi võrra

Tallinna Kaubamaja AS aktsionäride korraline üldkoosolek Radisson Blu hotel Olümpia konverentsikeskuses.

FOTO: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Tallinna Kaubamaja Grupi konsolideeritud käive oli mullu 555,4 miljonit eurot ehk 3,8 protsenti rohkem kui aasta varem.

Kontserni koondkasum oli mullu 22,1 miljonit eurot, samas kui aasta varem oli see 20,3 miljonit eurot, teatas Kaubamaja börsile. Neljanda kvartali arvestuses kasvas käive aasta varasemalt 145,5 miljonilt eurolt 152,9 miljoni euroni ja kasum 10 miljonilt eurolt 10,6 miljoni euroni.

«Stabiilsust ja jaekaubandusele jõudsat kasvu pakkunud 2015. aasta ei olnud ühtviisi helde kõikidele jaekaubandussegmentidele, jättes moe- ja toidukaupade müüjad keskmisest madalama kasvuga. Võrdluses Eesti statistikaga võime grupi müügitulude kasvuga siiski rahule jääda,» märkis juhatus aruandes, vahendab BNS.

«Neljandat kvartalit ilmestas viimastele aastatele iseloomulikuks saanud aastaaegade nihkumine ja sooja sügise kestmine detsembri lõpuni. Viimane vähendas oodatud tulu moekaupade müügil. Lisandunud Viimsi kaupluse ja e-poe kaasabil näitas jätkuvalt tugevat müügikasvu supermarketite [Selverite] segment,» lisas juhatus.

Hoolimata tugevast konkurentsist vaatamata ebasoodsatele ilmaoludele saavutas jalatsisegment arvestatava müügikasvu. Suurepärase müügitulemini jõudis neljandas kvartalis autosegment, seda eelkõige müügikampaaniate abil. Grupi neljanda kvartali kasumit paisutas 2,3 miljoni euro ulatuses kinnisvarasegmendi varade ümberhindlus, teatas Kaubamaja.

Selveri käive oli mullu 10,8 miljonit eurot ehk 33,1 protsenti rohkem kui aasta varem. Võrreldavate kaupluste kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetri kohta oli 12 kuuga keskmiselt 370 eurot ja neljandas kvartalis 390 eurot, mida on mulluse tasemega võrreldes 2,2 protsenti ja 1,4 protsenti enam.

Kaubamajade segmendi käive oli kokku 95,6 miljonit eurot ehk 3,3 protsenti enam kui aasta varem, neljanda kvartali käive kasvas aastaga 2,3 protsenti 29 miljonini. «Kaubamaja müügitulemust mõjutasid neljandas kvartalis juba mitmendat aastat järjest üle keskmise soojemad sügiskuud, mis võimaldasid klientidel ülerõivaste ostuotsuseid edasi lükata,» märkis juhatus.

2015. aasta kogumüügile jättis jälje Viru bussiterminali remont suvekuudel ja Tartu müügimaja keskuse renoveerimine neljandas kvartalis. «Arvestades turistidele atraktiivseid linna keskmes positsioneeruvaid Kaubamajade asukohti, mõjutas kokkuvõttes 2015. aasta müügitulu negatiivselt läbi aasta madal turistide külastatavus. Samas on soojemad sügiskuud avaldanud läbi madalamate halduskulude positiivset mõju Kaubamajade kasumile.»

Autokaubandussegmendi 2015. aasta müügitulu oli 60,8 miljonit eurot ehk ületas 5,3 protsenti eelmise aasta tulusid, sealhulgas kasvas KIA-de müügitulu 7,1 protsenti. Eelmisel aastal müüdi kokku 3011 uut sõidukit, sellest neljandas kvartalis 745 sõidukit. Segmendi aasta puhaskasum oli 1,5 miljonit eurot, jäädes aasta varasemast kasumist maha 9,6 protsenti. Neljanda kvartali puhaskasum oli 200 000 eurot, mis on 400 000 eurot aasta varasemast vähem.

«Neljanda kvartali tulemust mõjutas Opeli laoautode allahindluskampaania, samuti leidsid aset mitme edukalt võidetud riigihangete autode loovutamised, mis paisutasid müüki. Lisaks tasub äramärkimist kontserni Leedu autoäri stabiilne kasv ja kasumlikkuse saavutamine 2015. aastal. Kasumit mõjutas negatiivselt neljandas kvartalis 200 000 euro suurune Ülemiste autosalongi hoone allahindlus,» märkis juhatus.

Jalatsikaubanduse segmendi 2015. aasta müügitulu oli 11,9 miljonit eurot, vähenes aastaga 10,7 protsenti. Neljandas kvartalis oli käive 3,4 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2014. aasta sama perioodiga 7,7 protsenti. «Kõige keerulisemaks kuuks kujunes rekordiliselt soe detsember. Aasta kahjumiks kujunes 2,6 miljonit eurot. Kahjum kasvas võrreldes eelneva aastaga 1,4 miljonit, mille võrra hinnati alla jalatsikaubandussegmendi firmaväärtust summale 2,1 miljonit eurot,» märkis juhatus.

«Sama allahindlus mõjutas ka neljanda kvartali tulemust. Edukamaks kujunenud aasta lõpp lubab arvata, et grupi jalatsisegmendis ellu viidud strateegilised muudatused: normaliseerunud varude tase, brändiportfelli muudatused ja tulemustele orienteeritud müügi juhtimine, hakkavad hoolimata jätkuvalt teravast konkurentsi situatsioonist vilja kandma,»isas juhatus.

Tagasi üles
Back