Liisa Sveningsson Past: Estonian Airi pakkumine võimendus üle ootuste

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liisa Sveningsson Past
Liisa Sveningsson Past Foto: Meta Advisory Group

PR-firma Meta Advisory Group asutaja Liisa Past leiab, et Estonian Airi otsus peatada soodushinnaga kinkekaartide müük cherry.ee keskkonnas viitab samaaegselt müügikanali efektiivsusele, heale pakkumislubadusele kui ka puudulikule planeerimistööle.

Liisa Past, kes on nõustanud kommunikatsiooni küsimustes rahvusvahelisi suurfirmasid ja valitsusasutusi, kommenteeris E24 palvel eilset juhtumit cherry.ee ostukeskkonnas, kus Estonian Air peatas kell kuus õhtul sooduskaartide müügi 40 protsendi allahindlusega, kuigi algul oli plaan müüa kinkekaarte südaööni.

Liisa Sveningsson Past: «Kampaania on selgelt väga hästi tehtud ning ilmselt on tulemus kinnitus, et Cherry on ennast müügikanalina tõestanud. Ma ei alahindaks ka konkreetse pakkumise vormi «-40 protsenti Estonian Airi kinkekaardilt», kusjuures korraga sai kasutada kuni kümmet 1000-kroonist kinkekaarti.

 «400 krooni ühe vautšeri pealt lennupiletist alla» kõlab hoopis kehvemini isegi tiheda konkurentsi tõttu hinnatundlikul lennundusturul.

Just kanali ja kampaania sisu kombinatsioon andis pakkumisele reisihuviliste juures suurema võimenduse, kui arvatavasti oodati. Et sellist võimendust ette ei suudetud näha, on loomulikult märk puudulikust planeerimisest.

Isegi kui ei osata prognoosida huvi, on mõistlik kampaaniatele seada mahupiirangud. Estonian Air on aga eile vastupidi päeva jooksul kinnitanud, et vautšereid jagub kõigile ja südaööni.

Sealjuures ei ole see mitte esimene ülemüügi õppetund Cherry.ee keskkonnas. Minevikustki meenub kasvõi üks restoranipakkumine, kus vautšeri ostnutele hiljem teada anti, et parem kui nad telliksid toidu kaasa või tuleksid sööma kell 14-16, sest muul ajal ei jagu kohti.

Loomulikult on kliendid sellise müügijärgse tingimuste kitsendamise üle õigustatult ärritunud. See tuletab ettevõtetele ka meelde, et pakkuda ja suhtekorralduses näidata saab vaid seda, mida oled ka tegelikkuses valmis pakkuma. 

Teine oluline aspekt on, et kui midagi läheb nihu, tuleb viga ka ausalt ja võimalikult kiiresti tunnistada. See on ainuke viis tarbijate hea tahte hoidmiseks. Täna aga jääb mulje, et keegi kuskil sai aru, et müük on läinud üle ootuste hästi ning keeras kraanid kinni ja asus hämama.

Sellesama Cherry portaali foorumis on näha Cherry ja Estonian Airi omavahelist näpuga näitamist. Lisaks ei tee kummalegi kaupmehele au, et foorumi kasutajate sõnul on arutelust hiljem kustutatud Estonian Airi esindajate kinnitused, et soodusvautšereid jagub piiramatult südaööni.

Sealjuures, kui oleks algusest peale seatud eilsele Estonian Airi Cherry.ee pakkumisele piirangud, oleks tegu olnud väga eduka kampaaniaga ning me loeksime täna juhtivatest majandusportaalidest sooduskampaania müügirekordist, mitte ei kuuleks kahtlusi eksitavas reklaamis. Kõik on endale realistlike raamide seadmise küsimus.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles