Putini fänn siseneb Eesti lipu all Ukrainasse (2)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Natura Siberica omanik Andrei Trubnikov paistab silma erakordse loodusearmastusega, mille kinnituseks on alati tema kaelas rippuv konnakuju. Kolleegide kinnitusel sai ta konna kingituseks ühelt töökaaslaselt ning nüüd on see kujunenud kosmeetikaärimehe amuletiks.
Natura Siberica omanik Andrei Trubnikov paistab silma erakordse loodusearmastusega, mille kinnituseks on alati tema kaelas rippuv konnakuju. Kolleegide kinnitusel sai ta konna kingituseks ühelt töökaaslaselt ning nüüd on see kujunenud kosmeetikaärimehe amuletiks. Foto: NATURA SIBERICA
  • Eestlased on Vene töösturi silmis väike rahvus, kes kardab kõike.
  • Natura Siberica siseneb ka Poolasse tänu Eesti tehasele.
  • Uus kosmeetikatoode on „Parimate Nõukogude Krimmi ravilate saladused“.

Made in Estonia aitab agressiooni järel kaotatud Ukraina turule tagasi imbuda, tunnistas Tallinnas endises Coca-Cola tehases looduskosmeetika tootmistsehhi avanud Moskva tööstur Andrei Trubnikov portaalile RBC.

Natura Siberica kaubamärgiga tuntud  Venemaa kosmeetikatööstus kannab sanktsioonidega kaasnenud rubla devalveerumisega kahju, kuid sellegi poolest avaldas Trubnikov äsja ilmunud intervjuus lugupidamist president Vladimir Putini vastu.

Ajakirjanik märkis, et Trubnikovi büroos ripuvad lausa igal pool Putini portreed. „Mulle ta meeldib,“ selgitas ettevõtja. „Ma pühendasin talle raamatu. Ja mida veel – Vene riigi jaoks on ta normaalne president. Võibolla mingisugustele inglastele ta ei sobi. Aga meil armastatakse selliseid kõvasid (mehi – toim).“

Trubnikovi lugupidamist Putini vastu ei kõiguta ka asjaolu, et just Kremli agressiivse poliitika tõttu kaotas tema ettevõte viiendiku tulust.

„Tegelikult me kaotasime Ukraina, sest seal ei osteta enam meie kosmeetikat, kaubandusketid lakkasid võtmast, sest tegemist on Venemaa kaubaga,“  rääkis Trubnikov RBC-le. „Me kaotasime 50 miljoni inimesega turu, see andis 15-20 protsenti meie käibest. Me otsustasime ehitada tehase Eestisse ja läbi Eesti taas Ukrainasse siseneda. Oleme taas hakanud Ukraina kaubanduskettidesse tarnima, nüüd on meie kosmeetikale kirjutatud „Made in Estonia“. Poolasse läheme me samuti läbi Eesti, sest Poola suhtub meisse samuti piisavalt eitavalt, sest jalooliselt on nii kujunenud. Me läheme praegu ka Hiinasse, kuid seal on samuti probleemid.“

Ajakirjanik märkis, et tööstur müüb Eestis toodet märgi all Natura Estonica, mitte aga märgiga Natura Siberica. Eesti nime kandev toode on Trubnikovi sõnul kolm korda odavam kui Natura Siberica, sest tegemist pole sama natutraalse tootega. „Me panime Natura Estonicasse Eesti karaikakart, et näidata, et me armastame Eestit, et nad oleksid rahul,“ selgitas Trubnikov. „Aga muidu käisid nad meie käest pidevalt küsimas: aga miks te siin tehase avasite? Väga kahtlane. Aga miks te valisite Eesti? Kas te ei sõiduta meid Siberisse? See on väike rahvus, nad kardavad kõike: et tulevad venelased, ameeriklased, veel keegi.“

Rubla kursi mitmekordsest odavnemisest on loodetud Venemaa tööstusele uute ekspordivõimaluste avanemist, kuid Trubnikovi kinnitusel on praegune asjade seis viinud tema ettevõtte laostumise äärele. Natura Siberica ostab valuuta eest  Saksamaa ja Itaalia toorainet ning üksnes lisatavad ekstraktid ja õlid on Siberis toodetud. „Sa võtad toorainet miljoni dollari eest, aga näitad raamatupidamises rublades,“ ütles Trubnikov.

Selleks, et Venemaad tabanud kriisi ajal edukalt välja tulla, laskis Trubnikov välja uued tooteseeriad nimetuste all „NSVLi parimate sanatooriumide saladused“, „Parimate Nõukogude Krimmi ravilate saladused“.

„Inimestele meeldib,“ lisas Trubnikov.

Natura Siberica avas oktoobris 2014 Mustamäel endises Coca-Cola tehases vabriku, lubades teha looduskosmeetikat Saaremaa taimedest.

Loe lähemalt SIIT.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles