Tallinna Sadam: kaubamaht ja reisijate arv vähenevad

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna sadam on Baltimaade suurim
Tallinna sadam on Baltimaade suurim Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Tallinna Sadama järgmise aasta eelarve näeb nagu tänavunegi ette käideldava kaubamahu ning sadamat läbivate reisijate arvu vähenemist.


Ettevõtte nõukogu võttis eelarve täna vastu, teatas AS Tallinna Sadam.

Eelarve kohaselt planeerib Tallinna Sadam tuleval aastal käidelda kaupu kogumahus 34 miljonit tonni, mis jääb tänavusele prognoosile 2 miljoni tonniga alla. Järgmise aasta reisijate arvuks kavandab ettevõtte 7,4 miljonit reisijat, see on 0,4 miljoni võrra vähem võrreldes tänavuse prognoosiga.

Müügitulu plaanib Tallinna Sadam tuleval aastal saada 1,37 miljardit krooni, samas kui tänavuse prognoosi kohaselt ulatub käive 1,2 miljardini. Tegevuskasum kujuneb tänu kulude kokkuhoiule ja töö efektiivistamisele firma hinnangul järgmisel aastal samaväärseks tänavuseks prognoositud 342 miljoni krooniga. Sadama arendusse kavatseb ettevõte järgmisel aastal investeerida 260 miljonit krooni, samas kui tänavu ulatuvad planeeritavad investeeringud 382 kroonini.

Tallinna Sadama nõukogu lähtus selle esimehe Neinar Seli sõnul eelarve kinnitamisel konservatiivsest tuluprognoosist. Sarnaselt käitus ettevõte tänavuse eelarve koostamisel. Seda näitab fakt, et vähemalt 11 kuu kokkuvõttes on tänavu nii kaubamaht kui reisijate arv 2009. aastaga võrreldes kasvanud, samas kui prognoos nägi ette nende  kahanemist. Jaanuarist novembri lõpuni oli kaubamaht 17 protsenti ja reisijate arv 8 protsenti suurem võrreldes eelmise aasta sama ajaga, nähtub Tallinna Sadama kodulehel esitatud andmetest.

Seli sõnul arvestab ettevõte oma järgmise aasta tulupoole prognoosimisel ühe tegurina kindlasti ka Ust-Luga sadama masuuditerminali võimaliku käikulaskmisega tuleval aastal ning selle võimalike mõjudega sadama kaubamahtudele.

«Ust-Luga näol ei tasu samas ka nüüd nii suurt tonti näha, et see meie sadama päris vedellastita jätab,» kinnitas Seli samas. «Meie tänased vedellasti operaatorid on juba teinud investeeringuid alternatiivsete lahenduste leidmiseks ning paljud projektid, mis kompenseeriks võimalikku vähenevat kaubamahtu, on käivitamiseks valmis.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles