Bigbank: meie toode pole veel ideaalne

Aivar Pau
, tehnika.postimees.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar näitab, kuidas laensumma saab äpist oma pangakontole kanda
Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar näitab, kuidas laensumma saab äpist oma pangakontole kanda Foto: Bigbank

Möödunud nädalal mobiilse krediitkaardi nimelise laenutaotlemise rakenduse käivitanud Bigbank edastas  vastukajaks eile Postimehe tehnikaportaalis avaldatud artiklile oma juhatuse esimehe Kaido Saare selgitava artikli. Avaldame selle täismahus ja muutmata kujul.

«Kuidas me suurpankadele kõrri kargasime

Lugesin tänasest Postimehest Aivar Pau kirega kirjutatud artiklit „Bigbanki lubatud revolutsiooniline krediitkaart osutus lihtsalt kiirlaenuäpiks”. Kuigi artikli toon on terav ja ründavgi, ei kurvasta see meid Bigbankis ülemäära. Pigem ütlen aitäh Sulle, Aivar, et oled abiks meie innovaatilise toote arendamisel. Ja ka tootele turu loomisel.

Minu positiivsuse põhjus on lihtne: loomulikult on meie põhitegevus laenuandmine, tahame seda teha kliendile võimalikult mugavalt ning kiiresti – see aga ei võrdu kindlasti kiir- või röövlaenuga. 

Krediitkaart oma olemuselt tähendabki krediidilimiiti ja võimalust seda vajadusel kasutada. See on krediitkaartide mõte. Vastasel juhul piisab tavalisest deebetkaardist. Selleks, et kaarti mugavamalt tarvitada, on see seotud kaupmeeste maksekohtadega, kus saab vahetult vajaduse tekkimisel limiiti kasutada. Ja loomulikult on krediidilimiit laenuleping ning seda kõikide pankade puhul, lihtsalt tingimused ja tehnoloogia on erinev.

Ma ei usu, et Eestis on ühtegi klienti, kes sooviks, et pank venitaks krediidiotsusega võimalikult kaua (mida suurpangad tihtipeale teevad), see oleks väga kallis (vaadates pankade intressimäärasid, siis nii ongi) ning lõpuks selguks, et laenu ei saagi!

Me tegime tarbimislaenude odavpoe 

Konkreetsest tootest ehk mobiilsest krediitkaardist rääkides: loomulikult ei ole see isegi järgneva aasta või paari perspektiivis veel ideaalne (loe: lõpuni valmis) toode. Kui näitleja Ain Lutsepa käest küsiti, et kas lavastus on esietenduseks valmis, vastas ta, et sellisel juhul ei saaks ühtegi esietendust olla, sest ükski lavastus ei ole kunagi lõpuni valmis. Ühel hetkel on lihtsalt otsus, et täna on esietendus, kuigi töö ja lihv kestavad edasi.

Kõigi uute asjade puhul on probleemiks see, et nad ei ole jäägitult täiuslikud. Hetkel, mil nad turule tulevad, leiab keegi nutikas inimene alati, et tegelikult tahaksin veel seda ja seda. Jah, me tahamegi kõik need ideed, mis Aivar Pau meile pakkus, ellu viia.

Ainus asi, mille tahame siinkohal ära õiendada, on paralleel röövellike kiirlaenufirmadega. See on täielikult vale. Bigbank on pank. Spetsiaalpank. Millel on turu ühed madalamad intressid oma kategoorias, kuna me pakume tihtipeale odavamat tarbijakrediiti kui Swedbank, SEB, Nordea, LHV. Mobiilse krediitkaardi 17% on soodne. Kes ei usu, kontrolligu järgi universaalpankade kodulehtedelt. Kriitilise hindaja aus pealkiri oleks olnud „Bigbanki krediitkaart osutus odavlaenurakenduseks. 

Facebook, Uber, AirBnb ei ilmunud maailma tänasel kujul 

Mind hämmastas ka Aivar Pau imestus, et WoraPay teenusega on Eestis midagi peale hakata ainult 5 firmas. Esiteks ei vasta see tõele. Neid ostukohti on Eestis enam ja eelkokkuleppeid on Worapayl tehtud rohkemgi. Leedus on Worapayl täna juba üle 200 koha saadaval, tuleb ka teisi riike. Analoogne lahendus Rootsis hõlmab 7000 müügipunkti. Tuleb ka meil, lihtsalt aega on vaja. Kas Facebook oli sama äge ja seksikas juba oma sünnihetkel? Sel oli kohe üle miljardi kasutaja? Funktsionaalsus oli kohe täiuslik? Ei ühtegi arendust? Meie mõte on revolutsiooniga pihta hakata, mitte veel järjekordset 10 aastat oodata. Just nimelt, mobiilsest maksevahendist on Eestis räägitud tänaseks vähemalt 10 aastat.

Nii nagu taksorakendus Uber või majutusepakkuja AirBnb said vahetult pärast turule tulemist nii positiivset kui ka negatiivset vastukaja erinevatelt huvigruppidelt, niisamuti on see tervitatav ka meie uue toote puhul - see on normaalne arengu osa. Võtame tagasisidet tõsiselt.

Ma olen kindel, et eestimaalased võtavad meie toote omaks: see on mugav, ambitsioonikas, tulevikkusuunatud, odav. Sel on olemas kõik eeldused teha panganduses revolutsiooni, see on esimene. Kuid kindlasti on see alles algus. Toodet arendame edasi iga päev ning kindlasti tahame teha sellest populaarseima mobiilse krediitkaardi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles