Saksa automeistrite lühikesed jõulud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saksa autotootja Volkswageni tööline seismas uue auto kõrval Wolfsburgi tehases.
Saksa autotootja Volkswageni tööline seismas uue auto kõrval Wolfsburgi tehases. Foto: AFP / Scanpix

Paljud suured Saksa autotootjad plaanivad tänavu tavalisest lühemaid «jõulupause». Seda sel lihtsal põhjusel, et nõudmine nende kauba järele on niivõrd suur. Eriti Hiinas.

Automeistrid räägivad, et sulevad uksed vaid viivuks – või veedavad kogu pühadeperioodi töö tähe alla – et tellimuste kuhjaga toime tulla. Ning lühendada kasvõi veidi kõige populaarsemate mudelite pikki ooteperioode.

Juhtiv luksautotootja BMW ütles, et nende Dingolfingi ja Leipzigi tehased katkestavad korraks töö vaid esimesel jõulupühal, kuid jätkavad 26. detsembrist aastavahetuseni töiselt.

Münchenis ja Regensburgis saavad BMW tehased «hinge tõmmata» kolm kuni viis nädalat – kuid vaid selleks, et töövahendeid ümber seadistada ja vajalikke hooldustöid teostada, teatas firma, mis tänavuseks endale rekordilist enam kui 1,4 miljoni auto müüki ennustab.

Volkswagen väidab, et müüb tänavu esmakordselt üle 7 miljoni sõiduriista. Nemad kavatsevad toota Euroopa tehastes autosid kuni 23. detsembrini, kuna «nõudlus on praegu niivõrd suur».

Tellimustehunniku täitmiseks jätkab VW mitme mudeli tootmisega juba 3. jaanuaril. Näiteks hakkavad uue aasta kolmandal päeval taas valmima pisikesed Tiguani džiibid lipulaev-tehases Wolfsburgis, Passatid Emdenis ja luksuslikud Phaetonid «läbipaistvas» Dresdeni tehases.

Ühtlasi ütles VW, et toodab Kasselis «ilma pausi pidamata» kahe siduriga käigukaste, kuna neid on kõikjal maailmas väga vaja.

General Motorsi Saksa osakond Opel kärpis oma traditsioonilist jõulupuhkust nädala võrra nii Rüsselsheimis, Hispaania linnas Zaragozas kui Inglismaal Ellesmere Portis - seda ostjate suure huvi tõttu Insignia, Meriva ja Astra vastu. Nimetatud kolmes tehases ja Poola linnas Gliwices on kavas rakendada tööle ka lisavahetused.

Kaks aastat tagasi, kui kalender näitas 2008, läkitas enamik Euroopa autotootjaid oma töölised koju pikki pühi pidama. Kuna siis keeras krediidikriis kinni nii nõudluse autode järele kui laenud nende finantseerimiseks. 2008-2009 aastail seisid BMW tehased keskmiselt umbes kolm nädalat.

Lääne-Euroopa autoturg on tänavu longus, kuna nõudlust elus hoidnud riiklikud romuprogrammid on läbi. Konsultatsioonifirma JD Power rehkendab, et aasta lõpu seisuga on müük 5,6 protsenti madalam kui mullu ehk 12,9 miljoni sõiduki peal.

Maade ja merede taga võib aga täheldada erilist nälga luksautode järele, mis on just Saksamaa trump. Phaetoni põhiturg on Hiina.

Goldman Sachs teavitas sel nädalal oma kliente, et napp jõulupuhkus on «rõõmusõnum autoosade tarnijatele», eriti Faureciale, mis genereerib 37 protsenti oma käibest Saksa autotootjate kaudu.

Ka Daimler võtab tänavu jõuluks vähem aega kui kahel eelmisel aastal. Mercedeste valmistajal on seljataga ajaloo parim november, mullusega kõrvutades oli müük üleval 19 protsenti. Mis selle tagas? Taastuv nõudlus USAs ning ülimalt lennukas müük Hiinas ja teistes arengumaades.

Daimler ise ütles, et olukord, kus tehased suletakse jõuluõhtuks ning taaskäivitatakse jaanuaris, tähistab «tagasipöördumist normaalsusse».

Hoogtööd ei plaani aga sugugi mitte kõik, kes Saksamaal autosid toodavad. Ford Motor ja Porsche on andnud teada, et jõulupühad tulevad sama pikad nagu ikka.

Volkswageni Audi bränd paneb Saksamaal Neckarsulmi tehases rakkesse kaks laupäevast lisavahetust – ja Brüsselis kolm – kuna tellimusteraamatust vaatab firma sõnutsi vastu «suurepärane» pilt.

Sellega aga Audi ka piirdub, suuremaid kääre jõulude kallal ei rakendata.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles