Mida õpetas Steve Jobs Apple´i endisele tegevjuhile?

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Steve Jobs.
Steve Jobs. Foto: SCANPIX.

Apple´i endine tegevjuht John Sculley selgitab oma uues raamatus «Moonshot!», millise väärtusliku õppetunni andis talle ettevõtte asutaja Steve Jobs, vahendab Business Insider.

Sculley läks 1983. aastal karastusjookide tootja Pepsi palgalt kiirelt kasvavat tehnoloogiafirmat juhtima peale seda, kui Steve Jobs oli teda veennud tänaseks juba legendaarse lausega:

«Kas sa tahad elu lõpuni lastele suhkruvett müüa või tahad sa saada võimaluse maailma muutmiseks?».

Sculley otsustas maailma muuta ning kümne aastaga kasvas Apple´i aastakäive tema juhtimise all 800 miljonilt dollarilt 8 miljardile dollarile.

Kuigi juba 1985. aastal läks ta veidi hiljem ettevõttest lahkunud Jobsiga tülli, meenutab Sculley teda oma uues raamatus siiski ainult hea sõnaga. Nimelt õppis ta Jobsilt nn «sisse ja välja suumimist», millega Jobs tegeles nende igapäevaste jalutuskäikude ajal Apple´i või Stanfordi ülikooli ümbruses.

«Kui Steve ütles, «John, lähme jalutame veidi», teadsin ma, et ta üritab mingit uut ideed läbi mõelda või selgitada mingite juba teatud arengufaasis olevate ideede komplekssust,» kirjutab Sculley.

Kõigepealt tavatses Jobs Sculley sõnul «välja suumida», et saada ülevaade sellest, mida erinevad ettevõtted juba tegid või ei teinud ning seejärel punktid omavahel ühendada.

Teiseks meetodiks oli Jobsil «sisse suumimine», et mõelda välja, kuidas oma ideed lihtsustada ning massidele huviäratavaks muuta.

Scully tõi näiteks ühe eriti geniaalse idee, millele Jobs tuli peale Xeroxi teadus- ja arenduskeskuse külastamist, kus ta nägi 25 000 dollarit maksva  graafikaliidesega arvuti prototüüpi. Ta oli kindel, et Apple suudab ehitada palju parema arvuti ning küsida selle eest vaid 2500 dollarit.

«Kui Jobs jõudis Apple´isse tagasi oli ta pööraselt erutunud, kuna ta oli just ette näinud tulevikku,» kirjutab Scully.

Sculley sõnul tegi Jobsi edukaks just tema võime välja suumida (ehk antud juhul Xeroxi arvuti prototüübi potentsiaali hinnata) ning seejärel sisse suumida (ehk antud juhul käigult välja mõelda, kuidas see tarbijasõbralikumaks teha).

Sculley sõnul oli Jobsi näol tegu geeniusega ning võib-olla isegi maailma edukaima tegevjuhiga. Suured tulevikuideed avaldavad ennast aga ainult neile, kes oskavad sisse ja välja suumida ning seejärel vajalikud punktid ühendada.

«Tulevik kuulub nendele, kes näevad võimalusi enne seda, kui need muutuvad kõigile silmnähtavaks,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles