Euro siiski hindu ei tõstnud

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Allikas: statistikaamet

Varsti pärast seda, kui jaemüüjad viis aastat tagasi teatasid, et euro hindu ei tõsta, sai see väljend rahva seas naljanumbriks. Vahetult enne eurole üleminekut algatas Eesti Kaubandus-Tööstuskoda kampaania, mille eesmärk oli hoida ära põhjendamatu kaupade ja teenuste hindade tõstmine euro kasutuselevõtmise käigus 2011. aastal.

Olid ju paljud meist jälginud, kuidas hinnad olid Soomes pärast euro kasutuselevõttu (1. jaanuaril 2002) kerkinud, ning seetõttu olid ka meie inimesed veendunud, et euro toob endaga kaasa hinnaralli.

Esialgu see oligi nii. Alates 2010. aasta novembrist kerkis tarbijahinnaindeks üle viie protsendi aastas ning nii kiire hinnatõus kestis järgmise aasta septembrini. Siiski polnud hindade kiire tõusu taga mitte niivõrd euro (ehkki euro kasutuselevõtt andis korraliku impulsi majanduskasvule), kuivõrd meie kiire ja edukas väljumine suurest majanduskriisist, aga ka toorainehindade kiire kasv kogu maailmas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles