Raport: raamatute müük maailmas kasvab, ajakirjade müük kahaneb

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Ajalehed ja ajakirjad

FOTO: Peeter Langovits

Konsultatsioonifirma McKinsey äsja avalikustatud raporti järgi on maailmas tänavu oodata paberraamatute müügi kasvu, samal ajal jätkab ajakirjade müük aga kiratsemist, vahendab Quartz.

McKinsey raporti järgi on paberraamatute müük maailmas peale pikka pagalseisu uuesti kasvuteele pööranud, seda vähemalt osaliselt tänu värvi- ja lasteraamatute populaarsuse kasvule. Kui mullu kulutasid tarbijad üle maailma raamatutele 72,4 miljardit dollarit, siis tänavu peaks see näitaja tõusma 73 miljardile dollarile ning 2019. aastaks 76 miljardile dollarile.

Samuti pole oodata ajalehtede müügi kokkukuivamist. Kuigi eelmise aastaga võrreldes peaks tarbijad tänavu kulutama maailmas ajalehtedele 1,5 protsendi võrra vähem ehk 140,6 miljardit dollarit, siis 2019. aastaks on selleks numbriks 142 miljardit dollarit.

Raporti järgi on ajakirjad ainuke meediakategooria, mis on selgelt tarbijate huvi kaotamas. Kui mullu kulutati neile maailmas 59 miljardit dollarit, siis tänavu peaks see näitaja olema 57,6 miljardit dollarit ning 2019. aastal 54,6 miljardit dollarit.

Järgmise viie aasta jooksul kasvavad kulutused meediale maailmas keskmiselt 5 protsenti aastas, ennustab McKinsey. See tähendab, et meediale kulutatakse 2019. aastal maailmas üle 2 triljoni dollari. Samal ajal väheneb digitaalmeedia võidukäigu tõttu paberile trükitavate ajalehtede ja ajakirjade turg. See ei tähenda veel trükimeedia lõppu - konsultatsioonifirma hinnangul on paljud inimestest, kes eelistavad digitaalmeediat pabervariandile, sellele juba praeguseks hetkeks üle läinud - kuid samas hakkab see trükitööstuse kasumlikkusele suurt peavalu tekitama, sundides sektori ettevõtteid otsima uusi käibe tekitamise kanaleid.

McKinsey raporti järgi on ajalehed ajakirjadega võrreldes paremas positsioonis, kuna neil on võimalik siduda trükisisu digitaalsisuga. Ajakirjad, mis ilmuvad harvem ning pakuvad tavaliselt pikemas vormis artikleid ja kommentaare, mitte kiiret ülevaadet uudistest, ei ole suutnud piisavalt efektiivseid viise digitaalmeedia integreerimiseks veel leiutada.

Samuti on ajakirjade väljaandmine väga riskantne äri, eriti uute väljaannete puhul, millel puudub veel stabiilne lugejaskond. Näiteks USAs ja Kanadas tuli mullu turule 35 protsenti vähem uusi ajakirju kui 2014. aastal, mis peegeldab sektori keerulist seisu ning seal tegutsevate ettevõtete vähest riskivalmidust.

Samal ajal kui trükimeedial on keerulised ajad, võivad mõned digitaalmeediavormid nautida aga korralikke kasvunumbreid - McKinsey hinnangul peaks videomängutööstuse käive 2019. aastaks võrreldes kümme aastat varasema näitajaga kahekordistuma, ulatudes 124,5 miljardi dollarini.

Tagasi üles