Investorid mängivad Ferrari langusele

Ferrari tähistas börsidebüüti 21. oktoobril oma kuulsamate mudelite näitusega New Yorgi börsihoone ees.

FOTO: LUCAS JACKSON / REUTERS

Hiljuti New Yorgi börsil noteeritud sportautotootja Ferrari aktsiate lühikeseksmüük on investorite seas nii populaarne, et peaaegu polegi enam turul aktsiaid, mida lühikeseksmüümiseks laenata, teatab Reuters.

Lühikeseksmüük tähendab aktsiate laenamist ja mahamüüki lootuses need hiljem odavamalt tagasi osta ja laen tasuda. Lühikeseksmüügi üks eeldus on, et leidub investoreid, kes oma omanduses aktsiaid laenavad; selle operatsiooni populaarsuse indikaator on aga laenamise eest makstava intressi suurus.

Nüüd rääkis S3 Partnersi analüüsijuht Ihor Dusaniwsky aga Reutersile, et turul pole enam järel investoreid, kes Ferrari aktsiaid lühikeseksmüügiks laenaksid. «Keegi ei saa praegu enam tulla ja suurt plokki aktsiaid lühikeseks müüa,» ütles ta. «Praegu räägime ainult riismetest ja kübemetest, mis suurest pakist järel on.»

Samuti on kõvasti tõusnud lühikeseksmüügi hind. Kui esimesed lühikeseksmüüjad maksavad S3 Partnersi andmeil aktsiaomanikele 17-30 protsenti intressi aastas, siis praegu küsitakse uutelt aktsiate laenajatelt juba 90 protsenti.

Oktoobris noteeris Fiat-Chrysler oma sportautodivisjoni Ferrari aktsiad New Yorgi aktsiabörsil NYSE. Kohe noteerimise järel tõusis aktsia hind, kuid on nüüd vajunud alla noteerimishinna ning kaotanud viiendiku võrreldes tippväärtusega.

Fiat-Chrysler lasi vabale turule vaid 9,1 protsenti Ferrarist ehk pisut üle 17 miljoni aktsia. Sestap on lühikeseksmüüdud aktsiate suhe aktsiate koguarvu üsna väike, Reutersi andmetel vaid veidi üle kahe protsendi. Samas vabal turul ringlevate aktsiate arvust on lühikeseksmüüdud koguni 21 protsenti.

Aasta alguses tuleb veel 80 protsenti Ferrari aktsiaist Milaano börsil vabaturule; Fiat-Chrysleri plaani kohaselt saab iga ettevõtte kümne aktsia omanik ka ühe Ferrari aktsia. 

CNBC küsitletud analüütikute hinnangul on Ferrari aktsia hinnatase praegu liiga kõrge – see peaks kauplema küll märkimisväärselt kõrgemal hinna/tulu tasemel kui teised autotootjad, kuid samal tasemel teiste luksuskauba tootjatega.

Ferrari on küll autotööstuse legend, kuid see ei õigusta kolm korda kõrgemat hinnataset muu autotööstusega võrreldes, märkis analüüsifirma Cowen.

Tagasi üles