Leedo firma läks järgmise parvlaevahankega kohtusse

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Kõrgelaid.
Parvlaev Kõrgelaid. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Saaremaa Laevakompanii kaudu Vjatšeslav Leedole kuuluv Väinamere Liinid OÜ on kohtus vaidlustanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hanke, millega otsitakse Sõru-Triigi parvlaevaliinile ajutist vedajat.

Kõigepealt esitas Väinamere Liinid (VL) kaebuse riigihangete vaidlustuskomisjonile, milles vaidlustas hanke alusdokumendid, tehes selleks kokku 15 taotlust. Ettevõte on seisukohal, et ministeeriumi läbiviidav riigihange omab kontsessiooni tunnuseid ning vedaja leidmine Sõru-Triigi parvlaevaliinile lihtsustatud korras tellitava teenuse tellimisena ei ole võimalik.

Laevafirma hinnangul kannab suuremas osas projekti õnnestumise riski teenuse osutaja, mitte ministeerium. Samuti peab enne lepingu alustamist teenuse osutaja tegema ka märkimisväärseid kulutusi parvlaeva veoteenuse osutamiseks.

Vaidlustuskomisjon jättis laevafirma kaebuse suures osas rahuldamata, leides, et kontsessiooni tunnuseid ei esine. Kontsessiooni puhul oleks ministeerium pidanud menetluse läbi viima kas avatud või väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlusena. Komisjoni hinnangul pole ka majanduslik risk vedajale üle läinud, sest pakkuja peab kõiki kasutatava laeva ja sõitjate ning varaga seotud kulutusi arvestama oma pakkumuses.

VL käitab ka praegu Sõru-Triigi liinil sõitvat parvlaeva Kõrgelaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles