Reklaamiturg Soomes: ajakirjad alla, online üles

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kerged ajad pole praegu Soomes ka rahvusvahelisel ajakirjal Cosmopolitan
Kerged ajad pole praegu Soomes ka rahvusvahelisel ajakirjal Cosmopolitan Foto: SCANPIX

Ajakirjad on ainus reklaamikanal, mis on Soomes tänavu võrreldes eelmise aastaga miinuses. Jooksva aasta arvestuses on Soomes reklaamiäri mullusega võrreldes 5,6% plussis.

Uuringufirma TNS peab ajakirjade allakäigu põhjuseks nii osade ajakirjade turultkadumist, kui ka mõnede ajakirjade ilmumisgraafiku muutust, vahendab marmai.fi.

Kumulatiivselt terve aasta peale võttes on ajakirjade tänavune miinus eelmise aastaga võrreldes 4,8%. Oktoobris müüdi ajakirjadesse reklaami 14,4% vähem, kui mullu samal ajal.

Kanalite kaupa vaadates on suurim tõusja reklaamimüügis olnud tänavu online-meedia – tõus kumulatiivselt aasta jooksul 32,9% ja oktoobris 28,2%. Hästi läheb ka televisioonil – tõus kumulatiivselt aasta jooksul 10,4% ja oktoobris 16,9%.

Raadioreklaami seis oktoobris võrreldes mulluse sama kuuga on miinus 0,8% ja välireklaamil pluss 9,3%.

Üldises kumulatiivses arvestuses on tänavu müüdud Soomes reklaami mullusest 5,6% rohkem. Kogu reklaamimüük oktoobris oli mullusest näitajast samas kuus suurem 7,5%.

Kokku kulutati oktoobris reklaami peale Soomes 107 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles