Milline personalistrateegia on Michelinile edu toonud?

François Michelin ja Michelini Mees

FOTO: SCANPIX

Prantsuse rehvitootja Michelini palgalt on viimase kuue aasta jooksul omal soovil lahkunud vaid 3 protsenti töötajatest. Business Insider valgustab 1889. aastal asutatud kontserni üliefektiivse personalipoliitika telgitaguseid.

Maailma suuruselt kolmanda rehvitootja palgal on 400 karjäärijuhti, kelle ülesandeks on töötajate karjäärieesmärkide arengusoovide kaardistamine.

Esimene küsimus, mille nad töötajatele arenguvestlustes esitavad, on: «räägi mulle, mille vastu tunned sa erilist huvi või kirge?».

Michelini personalijuht David Stafford tõdes Business Insiderile antud intervjuus, et muidugi ei ole alati võimalik töötajate soovidele vastu tulla, kuid kindlasti on oluline teada, mida nad tegelikult tahavad. Karjäärijuhid peavad hindama töötaja seniseid tulemusi, oskusi ja omadusi, et kindlustada seda, et neid saadaks võimalikul karjääritõusul või -muutusel edu.

«Meie juhid hindavad kolme asja - kirge, seniseid mõõdetavaid tulemusi ning töötaja tahet ja võimet uusi oskusi omandada ja muutustega kaasa minna,» selgitas Stafford.

Michelin kasutab töötaja ametimuudatuste kõnelustel kolmeosalist plaani. Alguses räägitakse töötajaga oskustest, mida ta sooviks enda juures arendada ning praegusest ametikohast. Seejärel vaadatakse üheskoos üle rohkem kui 110 000 inimesele leiba andva ettevõtte vabad töökohad, üritades leida just sellele töötajale meelepäraseid ameteid ning karjäärivõimalusi. Kolmandas faasis avaneb töötajal võimalus rääkida inimestega, kes töötavad samal alal, mis teda ennast on hakanud huvitama.

Staffordi sõnul töötab Michelinis peamiselt kahte tüüpi inimesi.

Esimesse kategooriasse kuuluvad töötajad, kes liiguvad ühelt alalt teisele. Nad võivad alustada raamatupidamises, liikuda teadus- ja arendustegevusse ning lõpetada ärijuhtimises. Staffordi sõnul soovivad need inimesed laiendada oma karjäärivõimalusi ning rikastada ennast erinevate alade kogemustega.

Teise kategooriasse kuuluvad aga inimesed, kes on huvitatud mingist spetsiifilisest alast ning jõuavad karjääriredelil edasi just sellele pühendudes.

«Inimesed näevad üsna kiiresti, et neil on meie ettevõttes soovi korral head võimalused teha karjääri ükskõik millisel alal,» selgitas Stafford töötajate soovimatust Michelinist lahkuda. «See loob töötaja ja ettevõtte vahele uskumatu tugevusega sideme.»

Tagasi üles