Algas Estonian Airi pankrotiprotsess

Kadri Hansalu
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna toimus Harju maakohtus riikliku lennufirma Estonian Airi pankrotiprotsessi esimene istung.

Estonian Airi ajutised pankrotihaldurid on Toomas Saarma ja vandeadvokaat Andrias Palmits. Estonian Air esitas 20. novembril Harju maakohtule pankrotiavalduse, milles palus lennuettevõtte suhtes alustada pankrotimenetlust.

Ajutiste pankrotihaldurite ettekande kohaselt on Estonian Airil vara 59 miljonit eurot, kuid sellest 50 miljonit eurot moodustavad kapitalirendi all olevad üheksa lennukit. See tähendab, et realiseerida on suure tõenäosusega võimalik vaid kuni 9 miljonit eurot.

Ettevõttel on 182 töötajat, kellele hakati eile lõpuks kätte andma ka koondamisteateid. Seega saavad ka nendest ettevõtte võlausaldajad.

Võlgnik ehk Estonian Air tõi pankrotiavalduse põhjusena välja tänavu 7. novembril tehtud Euroopa Komisjoni otsuse, mille kohaselt tuli tagastada 84,9 miljonit eurot saadud riigiabi, ning kahjumiga tegutsemise juba alates 2006. aastast.

Estonian Airi juht Jan Palmer ütles Postimehele antud videointervjuus, et tema töö Estonian Airis lõpeb tõenäoliselt juba selle aastaga.

Pankroti põhjus saab olla kolme laadi: kuritegu, juhtimisviga või muu põhjus. Ajutiste haldurite hinnangul vajab põhjuse tuvastamine põhjalikumat analüüsi, kuna otsused on tehtud pikema perioodi jooksul. Koostööd tehakse ka riigikontrolliga ning ka haldurid viivad läbi erikontrolli.

Kohus teeb otsuse pankroti väljakuulutamiseks 29. detsembril.

Euroopa Komisjoni konkurentsi peadirektoraat avalikustas 7. novembri pärastlõunal Estonian Airi riigiabi uurimise tulemused, mille kohaselt andis Eesti Estonian Airile ebaseadusliku riigiabi ja lennufirma peab selle riigile tagasi maksma.

Riik soovis algselt ettevõtte tegevuse lõpetada läbi likvideerimismenetluse, kuid kuna ettevõtte võlausaldajad polnud nõus töötajate nõudeid eelisjärjekorras teenindama, siis muutus vältimatuks pankrotimenetlus, et töötajad saaksid koondamishüvitise töötukassa kaudu.

Eesti valitsus on teinud Estonian Airi kapitalimakseid ja andnud aastatel 2008-2014 päästmisabi korduvate rahasüstidega umbes 130 miljoni euro väärtuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles