Tallinn 2011 kulutab tänavu turundusele ligi 24 miljonit krooni

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kultuuripealinna logo
Kultuuripealinna logo Foto: Raigo Pajula

251 projektile keskenduv SA Tallinn 2011 turundus- ja kommunikatsioonitegevus on viimase kolme aastaga neelanud 32,35 miljonit krooni.

SA Tallinn 2011 turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Kristi Hundi sõnul turundatakse kultuuripealinna programmi sündmusi nii sise- kui ka väliskampaaniates, kasutades sealjuures kultuuripealinna kandvat ideed «Mereäärsed lood» ja toetavat sõnumit  «Kultuur kutsub».

Kokku keskendub SA Tallinn 2011 turundus- ja kommunikatsioonitegevus 251 projektist koosneva programmi ning programmi kaudu Tallinn 2011 turundamisele ja kommunikeerimisele.

Välisturunduses ja -kommunikatsioonis on Hundi sõnul Tallinn 2011 prioriteetsed sihtriigid Soome, Venemaa, Rootsi ja Saksamaa.

Rahalise poole pealt ulatus turunduse- ja kommunikatsioonitegevuse 2008. aasta eelarve 3,7 miljoni kroonini (sh 0 krooni välisturundus), 2009. aastal 4,98 miljoni kroonini (sh 351 000 krooni välisturundus) ja 2010. aastal  23,67 miljoni kroonini (s.h 6,5 mln krooni välisturundus).

Kuna 2011. aasta turundusplaan ja -eelarve ei ole veel kinnitatud, ei saa Hundi sõnul ära märkida kultuuripealinna turunduse rahalist ressurssi.

Seni pole klassikalisi reklaamikampaaniaid välisturgudel tehtud, kuid selleks, et välisriikide kodanikes huvi äratada ning informatsiooni jagada, tehakse pidevat koostööd välismeedia, äripartnerite ning avaliku sektoriga.

Välisturgudel ei vii Tallinn 2011 ellu klassikalisi reklaamikampaaniaid, vaid püüab leida alternatiivlahendusi. Sihtasutusele oluline Vene-suunaline kommunikatsioon toimub nii siseriiklikult kui ka rahvusvaheliselt.

2011. aastal jätkub Hundi kinnitusel välissuunalises turundus- ja kommunikatsioonitegevuses koostöö olulisemate avaliku sektori partnerite (EAS, Tallinna linna ettevõtlusamet, kultuuriministeerium, välisministeerium) ja erasektori partneritega (Estonian Air, Tallink, Linda Line, Tallinna Sadam, Tallinna Lennujaam).

Pidev turundus- ja kommunikatsioonialane koostöö toimib ka kahe kultuuripealinna, Tallinna ja Turu vahel.

Mõlemad osalevad Kesk-Läänemere koostööprogrammis INERREG IV A.

Sarnaselt teiste kultuuripealinnadega levitatakse kultuuripealinna sõnumit suurtel rahvusvahelistel turismimessidel (sh Matkamess Helsingis jaanuaris ja ITB Berliinis märtsis 2010).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles