iDeal kampaania

Rahanduskomisjon toetas parvlaevliiklusele reservist raha eraldamist

Parvlaev.

FOTO: Küllike Rooväli

Riigikogu rahanduskomisjon toetas koalitsioonierakondade ühist ettepanekut suunata valitsuse reservist 200 000 eurot mandri ja saarte vahelise parvlaevliikluse toetuseks, et leevendada eelseisvat hinnatõusu, kirjutab Saarte Hääl.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium plaanib 1. veebruarist tõsta parvlaevapiletite hinda umbes 20 protsendi võrra. Tuleva aasta riigieelarve eelnõus on veetransporditoetusena Väinamere Liinide OÜ ja TS Laevade OÜ tarbeks ette nähtud kokku 18,5 miljonit eurot, vedaja kulu aga ulatub ligi 19,3 miljoni euroni. See tähendab, et puudu on 800 000 eurot, mille katmiseks soovib riik tõsta piletihinda.

Eesti saari esindav Saarte kogu ei mõista, miks parvlaevapiletid kallinevad, ja pelgab, et see võib piirata saarlaste liikumisvabadust.

Koalitsioonierakonnad tegid ettepaneku suunata valitsuse reservist mandri ja saarte vahelise parvlaevliikluse toetuseks 200 000 eurot, et eelseisvat hinnatõusu leevendada. Riigikogu rahanduskomisjon toetas ettepanekut.

Põhiseaduskomisjoni esimees, Reformierakonna fraktsiooni kuuluv Kalle Laanet ütles Saarte Häälele, et saareelanike ja saari külastavate inimeste elu otsustati pisut kergemaks teha. Ta lisas, et tegu on kõige viimase parandusega tuleva aasta riigieelarves ja selleks katteallikate leidmine nõudis kurja vaeva.

Parandusettepaneku taga on Reformierakonna, IRLi ja sotside kokkulepe, et valitsuse reservist ei võeta raha siiski lihtsalt ära, vaid see tuleb järgmise aasta jooksul sinna tagasi panna. Selleks peavad iga koalitsioonierakonna ministrid leidma kokkuhoiuvõimalusi neile alluvates ministeeriumides, nii et iga koalitsioonipartner toob reservi 200 000 eurost tagasi ühe kolmandiku.

Riigieelarve tuleb riigikogus arutusele homme. Kui palju parvlaevapiletid kallinevad, pole veel täpselt teada. Samuti pole kindel, mis saab järgmisel sügisel uute parvlaevade piletihindadest. Loe lähemalt siit: Uute parvlaevade piletihinnad pole veel teada

Tagasi üles