Viisid, kuidas juhid lämmatavad oma organisatsioone

Tujutsev ülemus. Pilt on illustratiivne.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Entrepreneur.com kirjutab viiest juhtide seas levinud omadusest ja käitumisviisist, mis takistavad nende organisatsioonide arengut.

Nad soovivad kivist vett välja pigistada

Üsna harva on töötegemise tingimused ideaalsed. Kui organisatsioonil napib aega või mõnda muud olulist ressurssi, tähendab see, et vähemaga tuleb rohkem korda saata. Selline strateegia võib küll mõnda aega toimida, kuid pikas perspektiivis mõjub see töötajate kaasatusele ja tulemuslikkusele negatiivselt. Kehvad juhid ei märka seda ning ajavad segi organisatsiooni töö optimeerimise ning töötajate ülekoormamise.

Nad ootavad liiga paljut liiga ruttu

Üks lihtsamaid viise töötajaid läbi põletada on anda neile olulise tähtaja lähenedes ülesandeid juurde. Ajaline surve suurendab ainult töötajate stressitaset ning pidevalt ebareaalsete eesmärkide püstitamine tekitab neis pigem varem kui hiljem meeleheidet.

Nad oskavad ainult numbreid lugeda

Juhid kipuvad keskenduma numbritele, kuna neid on lihtsam mõista ja tõlgendada, kui kvalitatiivseid muutusi. Muidugi on andmed ja statistika juhtimisotsuste langetamisel olulised, samas on inimeste töö korraldamisel vähemalt sama tähtis ka nn pehmete väärtuste arvestamine.

Nad premeerivad edutamisel konformismi

See, et inimene on pikka aega ettevõttes töötanud, ei tähenda automaatselt, et ta oleks teistele suurepärane juht. Paraku kiputakse edutamisel kandidaatide juhiomadustest olulisemaks pidama just nende ajalist lojaalsust organisatsioonile ja kontoripoliitikat.

Nad ei oska kommunikeerida

Kommunikatsioon on iga organisatsiooni toimimise alus ning juhtide kommunikatsioonioskustest sõltub see, kas nende alluvad usuvad nende võimetesse ning järgivad neid kasvõi pimesi või hoiavad distantsi ja ei tööta tõelise tiimina.

Tagasi üles