Estonian Airi nõustaja: tegevuse üleminekut NAG-i toimunud ei ole

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Toomas Huik

AS Estonian Air õigusnõustaja Asko Pohla sõnul võib lennufirma võlausaldajaid esindav Sorainen analüüsida nõuete esitamist Nordic Aviation Groupi (NAG) vastu; kuna ettevõtte üleminekust antud juhul juttu olla ei saa, siis järelikult ei saa esitada nõudeid ka uue lennufirma vastu.

«Nagu kolleeg [Soraineni partner] Karin Madisson on öelnud, pole nad veel seda võimalust isegi analüüsinud. Estonian Airi asjadega tutvunult võin öelda, et ettevõtte üleminekust antud juhul juttu olla ei saa, kuid kui keegi soovib seda analüüsida, võib seda teha,» ütles Pohla BNS-ile.

«Kindlasti on kohane selliste küsimuste püstituste juures korrektsus sõnumites, ka oma klientide huve esindades,» lisas ta.

Advokaadibüroo Sorainen, mis esindab mitmeid tegevuse lõpetanud riikliku lennufirma Estonian Air võlausaldajaid, vaagib võimalusi esitada nõuded hoopiski uue riikliku lennufirma Nordic Aviation Group vastu; kuigi menetlus ei pruugi olla eriti efektiivne, ega tagada nõuete täielikku täitmist.

«Kui tegemist oleks tavaolukorraga, kus erafirma teades, et suurem nõue hakkab sisse tulema, hakkab ettevalmistama oma tegevuse kuhugi mujale ümbertõstmist, siis see kvalifitseeruks ilmselgelt tegevuse üleviimiseks,» ütles Soraineni partner Karin Madisson BNS-ile. Tegevuse üleminek tähendaks võimalust nõudeid esitada uue ettevõtte vastu.

Madissoni sõnul ta samas veel põhjalikult olukorda analüüsinud ei ole. «Ettevõtte üleminekul on ikkagi kindlad kriteeriumid, mida kohtud on välja kujundanud nii Euroopas kui ka Eestis. Et millistele kriteeriumitele peab tegevuse üleminek vastama, et saaks öelda, et toimunud on ettevõtte üleminek ja saaks kohandada seadusest tulenevat kohustusliku võlausaldajate kaasaminekut. Kui ühest ei saa oma raha kätte, siis on võimalik minna tegevuse omandanud ettevõtte vastu, kuna neil tekib solidaarne vastutus.»

Kui võlausaldajad läbi võrdlemisi kuluka protsessi ka Nordic Aviation Groupi vastu edukaks osutuksid, siis ei pruugi nad ka tervet võlga kätte saada. «Päeva lõpuks võib juhtuda see, et see uus ühing võib minna pankrotti, ja kas siis sellest pankrotipesast on midagi võtta või mitte, on küsitav,» ütles Madisson.

Millised ettevõtteid Sorainen täpselt Estonian Airi pankrotimenetluses esindab, pole teada, samas on teiste hulgas Soraineni klient ka Läti riiklik lennufirma Airbaltic.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles