Eesti meediaturu langus on peatunud

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telekommunikatsioonifirmad reklaamivad end endiselt kõige rohkem. Nokia telefonid.
Telekommunikatsioonifirmad reklaamivad end endiselt kõige rohkem. Nokia telefonid. Foto: Toomas Huik.

TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta kolmandas kvartalis ligi 217 miljonit krooni, mis on samal tasemel kui eelmise aasta sama ajaperioodi vastav näitaja.

Seega peaks «masu» ka meediareklaamiturul olema lõpule jõudnud ning 2008. aasta neljandast kvartalist alguse saanud langus peatunud.

Kui esimese meediatüübina alustas juba teises kvartalis tõusu internet, siis nüüd on kasvuteed alustanud ka telereklaam ja välimeedia, mis kolmandas kvartalis tõusid vastavalt 12 protsenti ja 14 protsenti.

Suurim tõusja on 15 protsendilist kasvu näidanud internetireklaamiturg.

Kui ka raadioreklaami osas on käibed praktiliselt stabiliseerunud (miinus üks protsenti), siis printmeedia on endiselt languses - võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga on kõige suurema kukkumise läbi teinud ajalehed (-17 protsenti), ajakirjade langus on aga mõnevõrra pidurdumas (miinus kaheksa protsenti).

Meediaturul jätkub ka meediatüüpide osakaalude ümberjaotus.

Kolmandas kvartalis on ajalehtede osakaal võrreldes aastataguse ajaga langenud 35 protsendilt 29 protsendile, telereklaami osakaal on aga tõusnud toonaselt 25 protsendilt 28 protsendile.

Üheksa kuu kokkuvõttes on aga telereklaam juba ajalehtedest möödunud (31 protsenti vs 29 protsenti).

Märkimist väärib ka interneti kolmanda kvartali 16 protsendiline turuosa kogu «meediapirukast», mis on selle meediatüübi kõigi aegade suurim näitaja.

2010. aasta esimese üheksa kuu suurimate reklaamijate esikolmik on telekommunikatsioonifirmade päralt, kui kaks esimest on sarnaselt 2009. aasta  üheksa kuuga EMT ja Tele2 Eesti, siis kolmandaks on tõusnud Elisa Eesti.

Esiviisiku lõpetavad aastatetagune traditsiooniline esireklaamija, kuid paaril viimasel aastal kohalikest suurreklaamijatest tagapool paiknev kontsern Procter&Gamble, ja SMS-laenude pakkuja Placet Group.

Enam reklaamitud tootevaldkondade eesotsas on jätkuvalt kindlalt mobiilside ja jaekaubandus, mõnevõrra aktiivsemad on käibe poolest olnud ka finantsasutused ja -teenused.

Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on tootevaldkondade esikümnesse tõusnud reisijate vedu.

Top kümnest ei leia enam aga mööbli tootegruppi.

TNS Emor on igapäevaselt kaardistanud Eesti meediareklaamiturgu aastast 1994.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles